۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲

هاشمی بیان کرد:

۱۸۵هزار زائر در دوره‌های حرم‌شناسی شرکت کردند

۱۸۵هزار زائر در دوره‌های حرم‌شناسی شرکت کردند

مشهد - رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال ۹۳ تا کنون بیش از ۱۸۵ هزار زائر حرم مطهر رضوی در دوره‌های«حرم‌شناسی» شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی جواد هاشمی با اعلام این خبر بیان داشت: این دوره‌ها به دو صورت «فردی» و «گروهی» برگزارشده است.

جواد هاشمی با اشاره به استقبالی که کاروان‌ها و اردوهای زیارتی از دوره‌های حرم شناسی داشتند ابراز داشت: تاکنون بیش از ۱۸۵ هزار نفر در قالب ۷۴۵ گروه در این دوره‌ها شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر به صورت فردی در این دوره ها شرکت کردند خاطرنشان کرد: وجود اماکن متبرکه و ابنیه تاریخى در حرم حضرت رضا(ع)  و سؤالات فراوان زائران پیرامون تاریخچه این بناها سبب شد  که اداره پاسخ گویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی واحد حرم‌شناسی را راه‌اندازی کند.

هاشمی با بیان اینکه دوره‌های حرم‌شناسی گروهی به صورت تورهای حرم گردی و نمایش اسلاید برگزار می‌شود بیان کرد: «بیان زندگى و فلسفه هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو، معرفى اماکن متبرکه و بیان تاریخچه آن‌ها، معرفى مشاهیر مدفون در حرم مطهر و معرفى آیین‌ها و مراسم خاص حرم مطهر رضوی از موضوعاتی است که در این دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از کاروان‌های زیارتی در مدرسه پریزاد برای دوره‌های حرم‌شناسی انجام می‌شود افزود: پس از تعیین زمان بازدید توسط واحد حرم‌شناسى، یکى از کارشناسان این واحد جهت معرفى اماکن و بیان توضیحات لازم پیرامون سابقه تاریخى اماکن  گروه را همراهی می‌کند.

هاشمی با اشاره به دوره‌های فردی «حرم‌شناسی» گفت: علاقمندان با مراجعه به دفتر حرم شناسى واقع در مدرسه پریزاد و بیان سوال‌هاى خود پاسخ‌هاى لازم را از کارشناس مربوط دریافت می‌کنند.

 

کد خبر 2523861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha