۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۴۰

اجرای طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امداد و نجات جاده ای

اجرای طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امداد و نجات جاده ای

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امداد و نجات جاده ای پس از پایان طرح امداد و نجات نوروزی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ناصر چرخساز اظهار کرد: وظیفه ما ایجاد پایگاه های امداد و نجات جاده ای نیست بلکه پوشش امداد و نجات است و به همین خاطر طرح آمایش سرزمینی پایگاه های امداد و نجات جاده ای را در دستور کار داریم که از طریق استانداری ها و ستاد حوادث غیرمترقبه پیشنهادها را جمع بندی می کنیم.

وی افزود: پس از اجرای طرح با هماهنگی با دانشگاه صنعتی امیر کبیر و علم و صنعت این طرح توسط آنها بررسی و نتایج آن به زودی اعلام می شود تا از طریق چشم انداز عملیاتی ۵ ساله هلال احمر آن را عملیاتی کنیم.

سرپرست سازمان امداد و نجات تصریح کرد: تمامی عملیات های امداد و نجات را رصد می کنیم تا در پایان طرح بتوانیم از طریق کمیسیون ملی ایمنی راه ها و مجلس شورای اسلامی برنامه هاتری بلند مدت را پیگیری و اجرا کنیم.

چرخساز اضافه کرد: با توجه به این که طرح امداد و نجات نوروزی و طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۳ تا ۱۵ فرودین ۹۴ اجرا می شود و هم اکنون نیمه اول طرح تمام شده است نیازمند ارزیابی بودیم که به همین خاطر ۱۰۰ تیم ارزیابی به مناطق مختلف کشور اعزام شده اند که مشغول ارزیابی های مختلف هستند.

افزایش ۱۳ درصدی توان عملیاتی در امداد و نجات

وی عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته توان عملیاتی هلال احمر در بحث امداد و نجات ۱۳ درصد افزایش یافته است و میزان آمادگی بیشتر نیروها و توان عملیاتی از جمله نقاط قوت مهم طرح بود به طوری که ۱۲۰۰ پزشک برای مشارکت در طرح داوطلب شدند و ۱۷ بالگرد هم در کل کشور در طرح امداد و نجات نوروزی فعال است که یک بالگرد به خاطر حساسیت موضوع سفرهای راهیان نور به خوزستان اختصاص یافت.

سرپرست سازمان امداد و نجات با بیان اینکه هم افزایی با اورژانس کشور یکی از نقاط قوت عمده طرح امداد و نجات نوروزی ۹۴ است ادامه داد: با تفاهم نامه مشترکی که پیش از شروع طرح با اورژانس کشور داشتیم و آن را به جمعیت ها و اورژانس های سراسر کشورابلاغ کردیم توانستیم یک هم افزایی را در بحث امداد ونجات در نقاط کور در زمینه حوادث ترافیکی ایجاد کنیم.

چرخساز گفت: در همین راستا نشستی را با رییس پلیس راه کشور داشتیم که یک سری راهکارها مثل توقف اجباری مسافران نوروزی و افزایش پایگاه های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی را در پیش گرفتیم.

حوادث فردی صدرنشین فهرست تصادفات

چرخساز گفت: سه عامل جاده ،خودرو، و راننده بر وقوع تصادف و حوادث جاده تأثیرگذار هستند اما نقش حوادث فردی در تصادف خیلی به سزا است و اگر فرهنگ و دانش عمومی مردم بالاتر رود شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که خواب آلودگی، خستگی مفرط و انحراف به چپ عامل بیشترین تصادفات بوده است اما آمار کشته شده ها نسبت به سال قبل پایین آمده است و فرهنگ عمومی رو به رشد است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: خوزستان مثل همیشه یک استان توانمند و بسار فعال در بحث امداد و نجات جاده ای است و با توجه به حساسیتی که نسبت به راهیان نور وجود دارد با تمام توان فعالیت می کند.

چرخساز ادامه داد: در کل کشور ۱۳۵۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت داریم که روزانه ۵۸۰۰ نیروی نجاتگر از مجموع ۵۴ هزار امدادگر و نجاتگر درجه بندی شده در این پایگاه ها حضور فعال دارند.

وی گفت: با ستاد راهیان نور کشور جلسه ای برگزار کردیم که تعدادی از عملیات ها را ما انجام دهیم که فعلا جوابگو است و تعدادی را هم اورژانس کشور به عهده گرفته است ضمن این که در صورت پشتیبانی کامل استانداری خوزستان و سایر نهادهای مسئول و مرتبط در بحث امداد و نجات و خیرین مجوز پایگاه امداد و نجات جاده ای یادمان شهیدچمران در دهلاویه دائمی می شود که تملک زمین و تجهیز بحث اساسی است.

کد خبر 2524072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha