۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۵۴

شعبان‌پور:

برخورد کشتی سنگاپور با سکوی فاز ۱۳ خسارت نداشت/نشت گاز وجود ندارد

برخورد کشتی سنگاپور با سکوی فاز ۱۳ خسارت نداشت/نشت گاز وجود ندارد

بوشهر - مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه برخورد کشتی سنگاپوری با سکوی فاز ۱۳ خسارت نداشت، گفت: نشت گاز در چاه‌های گازی فاز ۱۳ پارس جنوبی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، در نخستين ساعات سال ۱۳۹۴، يك كشتي نفتكش سنگاپوری به هنگام عبور از حوزه آبهای خليج فارس با يكی از سكوهای فاز ۱۳ پارس جنوبی برخورد كرد كه علي‌رغم ايجاد صدمات فيزيكی، خوشبختانه خساراتی از حيث مسايل فنی و جانی در پی نداشت.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس با تشریح جزئیات برخورد نفتکش سنگاپوری به پایه سکوی نخست فاز ۱۳ پارس جنوبی، هر گونه نشت گاز از چاه های فاز ۱۳ پارس جنوبی كه از سوی برخي از رسانه‌ها مطرح شده بود را رد کرد.

علی‌اکبر شعبانپور با بیان اینکه اول فروردین ماه امسال در ساعت یک و ٣٠ دقیقه بامداد یک کشتی نفتکش متعلق به یک شرکت سنگاپوری به پایه سکوی فاز ۱۳A برخورد کرد، گفت: در بازدیدهای انجام گرفته از سوی کارشناسان شرکت نفت و گاز پارس، این حادثه تلفات جانی نداشته است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به وجود هشت حلقه چاه گازی بر روی جکت فاز ۱۳ A، تصریح کرد: در بازدیدهای صورت گرفته هيچ گونه نشتی گاز در چاه‌های حفاري شده اين حوزه عملياتي مشاهده نشده است، اما به منظور كنترل دقيق چاه‌ها و نظارت مستمر بر شرايط كنوني اين سازه دريايي تا حصول اطمينان از وجود شرايط كاملا ايمن و پايدار، تیم‌های تخصصی از سوی كارفرما و پیمانکار اين حوزه عملياتي به موقعیت جکت اعزام و مستقر شده‌اند.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که جکت فاز ۱۳ A پارس جنوبی دارای سيستم‌هاي ايمني مجهز و علائم هشداردهنده در شب بوده است، اظهار داشت: کشتی نفتکش برخوردکننده به این جکت نيز تجهيزات ناوبری و راداری بسیار پیشرفته‌ای داشته است اما به نظر مي رسد وقوع اين حادثه به دلیل سهل ‌انگاری ناخدا و عوامل هدايت آن بوده باشد.

شعبان‌پور با تاكيد بر رعايت دقيق الزامات ايمني در طراحی و ساخت سازهای بزرگ فراساحلی پارس جنوبی افزود: هر يك از تاسيسات دريايي پارس جنوبی داراي سيستم های بسيار پيشرفته ايمنی و هشدار دهنده است كه اساسا نصب اينگونه تجهيزات بدون وجود چنين امكاناتی، به لحاظ ضرورت تطابق با استانداردهای فنی جهانی امكان پذير نيست.

وی گفت: خوشبختانه حادثه فاز ۱۳ خسارات فنی خاصی از منظر اختلال احتمالی در وضعيت چاه‌ها و روند توليد آتی نداشته و تمامی حوزه های كاری مطابق با دستورالعمل هاي دقيق ايمنی در حال كنترل است.

کد خبر 2524785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha