۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳

جعفری در گفتگو با مهر خبر داد:

افزایش نقش نظارتی در آموزش عالی/ ساماندهی آموزش های فنی و حرفه ای

افزایش نقش نظارتی در آموزش عالی/ ساماندهی آموزش های فنی و حرفه ای

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افزایش نقش نظارتی در حوزه آموزش عالی و همچنین ساماندهی آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای از جمله مهمترین برنامه های کمیسیون آموزش در سال ۹۴ است.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های کمیسیون برای سال ۱۳۹۴ گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات طرح ها و لوایح و بحث نظارت مهمترین کارهایی است که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر عهده دارد.

وی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات خلأ و کمبود قانونی در حوزه آموزش ندارد، اما در حوزه نظارت خوب عمل نکرده و در سال ۱۳۹۴ باید در حوزه نظارت بیشتر کار کنیم لذا یکی از برنامه های مهم کمیسیون آموزش در سال جدید تقویت نگاه نظارتی و حضور میدانی برای نظارت را در همه استانها درحوزه آموزش عالی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در سال ۹۴ برنامه داریم تا طرح ساماندهی آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای را اجرایی کنیم؛ چراکه سازمان فنی و حرفه ای و دانشگاه ها امور خود را به صورت پراکنده انجام می دهند و باید همه اینها ساماندهی شوند. تصور ما این است که اصلی ترین نیاز کشور بحث مهارت آموزی است که در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نیز بر روی این موضوع تاکید شده است.

جعفری افزود: کمیته مهارتی کمیسیون آموزش فعالیت جدیدی انجام داده و در کمیسیون هم مطرح شده و به زودی در صحن علنی هم مطرح خواهد شد و می تواند در این حوزه مفید واقع شود.

کد خبر 2525064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha