۱۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۶

۱۵ گروه تولیدی راهیان نور را پوشش دادند/ بیش از ۲۲ ارتباط زنده

۱۵ گروه تولیدی راهیان نور را پوشش دادند/ بیش از ۲۲ ارتباط زنده

رییس قرارگاه رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور کشور، جزییات پوشش رسانه ای سفرهای راهیان نور توسط شبکه های مختلف سیما در ایام نوروز را توضیح داد و گفت که ۱۵ گروه تولیدی تلویزیونی در مناطق استقرار یافتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود عاطفی رییس مركز بسیج صداوسیما با اشاره به ماموریت قرارگاه رسانه‌ای ستاد مركزی راهیان نور كشور گفت: پوشش و فضاسازی رسانه‌ای تمام مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس در طول خط جغرافیایی استان‌های غربی و جنوبی كشور و مناطق عملیاتی آبی بندرعباس و بوشهر برعهده این ستاد است.

رییس قرارگاه رسانه‌ای ستاد مركزی راهیان نور كشور استقرار ۱۳ واحد سیار و SNG درطول خطوط مناطق عملیاتی غرب تا جنوب، ساماندهی بیش از ۲۰۰ نفر از عوامل تولیدی و سازماندهی ستادی قوی و چابك و فراهم آوردن امكانات رسانه‌ای لازم در اردوگاه میثاق راهیان نور را از تدابیری دانست كه رسانه ملی برای پوشش این مهم از ابتدای كار در دستور كار قرارداه است.

عاطفی با بیان ویژگی‌های ماموریت امسال قرارگاه رسانه‌ای كشور برای راهیان نور گفت: امسال برنامه‌های زنده و تولیدی راهیان نور با مهندسی دقیق زمان و هماهنگی با شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری، استانی و دیجیتال، بصورت لحظه به لحظه تمام وقایع این سفر را به سمع و نظر مخاطبان می‌رساندند.

گزارش های کوتاه تر با محتوایی غنی تر

وی تدارك گروه مونیتورینگ و رصد برنامه‌ها را برای بالا بردن هرچه بیشتر كیفیت و اصلاح اشكالات احتمالی آن‌ها، از دیگر اولویت‌های قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور در نوروز امسال برشمرد و افزود: امسال علاوه بر اینكه كوشیده‌ایم گزارش‌ها كوتاه تر و از نظر محتوایی غنی‌تر ارایه شوند با رصد برنامه‌ها هر لحظه كیفیت برنامه‌ها را نظارت كرده و تذكرات لازم را برای رفع نواقص برنامه همزمان داده‌ایم به طوریكه كیفیت پخش برنامه ها از روز اول تا كنون هر روز بهتر شده است.  

رییس مركز بسیج رسانه ملی با بیان اینكه مسئولیت پوشش رسانه‌ای استان‌های غربی كشور برعهده شبكه‌های استانی همان مناطق گذاشته شده گفت: مدیران كل این شبكه‌ها به عنوان جانشینان فرمانده قرارگاه رسانه‌ای مسئولیت راهبری این مهم را دراین شبكه‌ ها عهده دار شده و تاكنون بخوبی عمل كرده‌اند.

 استقرار ۴ واحد سیار در مناطق جنگی جنوب كشور برای پوشش ۴۵ یادمان ثبت شده در این مناطق از تمهیداتی است كه به گفته رییس مركزبسیج رسانه ملی، قرارگاه رسانه‌ ای راهیان نور برای پخش زنده گزارش‌های این سفر در شبكه‌های مختلف در نظر گرفته است.

۱۵ گروه تولیدی تلویزیونی نیز در منطقه استقرار یافتند

عاطفی با بیان اینكه امسال اولین بار از تیم هلی شات برای تهیه تصاویر هوایی از یادمان‌ها و تهیه شناسنامه تصویری استفاده شده گفت: ۱۵ گروه تولیدی تلویزیونی نیز در منطقه استقرار یافته‌اند تا در مناطقی كه امكان پخش زنده وقایع آن میسر نیست به ثبت و ضبط این وقایع پرداخته و در فواصل برنامه‌ها بصورت تولیدی روانه آنتن می‌شوند.

وی افزود: تا امروز بیش از ۷۰ درصد یادمان‌های دفاع مقدس در شلمچه، اروندكنار، كانال كمیل، فكه، دهلاویه، شوش، علقمه، طلائیه و شوش دانیال بصورت زنده و تولیدی پوشش داده شده اند.

 عاطفی عنوان کرد: دو گروه رادیویی نیز ضمن پخش گزارش‌های زنده از منطقه مبادرت به تهیه مستندهای رادیویی و گفتگو با مسافران این كاروان می‌كنند.

گفتگوی صمیمیانه با مسئولانی كه به منطقه سفر كرده‌اند و بیان خاطرات جذاب آن‌ها از زمانیكه در دفاع مقدس حضور داشتند از دیگر برنامه‌هایی است كه به گفته رییس قرارگاه رسانه‌ای ستاد مركزی راهیان نور كشور برای تأكید بر شعار سال و ایجاد همدلی بین مسئولان و مردم و ایجاد جذابیت بیشتر تدارك دیده شده است.

روزانه بیش از ۲۲ ارتباط زنده با شبكه‌‌های سیما

همچنین روزانه بیش از ۲۲ ارتباط زنده با شبكه‌‌های سیما شامل شبكه یك، دو، پنج، آموزش، قرآن، جام جم، شما، سلامت و ورزش از واحدهای رسانه‌ای این قرارگاه برقرار شده و وقایع این رویداد فرهنگی را پوشش می‌دهند.

پوشش تصویری مناطق شلمچه، اروند، موزه دفاع مقدس، در خرمشهر و آبادان و گلزار شهدای آبادان بر عهده علی اكبر و رضا ذاكری، مناطق فتح‌المبین، كانال كمیل، فكه، دوكوهه، پایگاه چهار شكاری، طلائیه، یادمان شهدای رمضان، اروند كنار بر عهده نعمت مهدیان، مناطق علقمه، شلمچه، نیروی دریایی، هویزه و دهلاویه بر عهده میرزایی و دو كوهه، دانیال نبی، فكه، یادمان شهدای گمنام گتوند و فتح‌المبین بر عهده مرتضی طبقابیل از تهیه كنندگان سیما است.  برنامه‌های «خاك آشنا»، «روزهای بهاری»، «خط‌ها مقدمند»، «مدار ۱۳۵درجه»، «عطر افلاك»، «سین هشتم»، «زنده به عشق»، «راه ستاره‌ها» از برنامه‌های زنده و تولیدی سیما برای ثبت حضور مردم در كنار یادمان‌های پایداری مردم در هشت سال دفاع مقدس است.

پوشش كامل جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور 

پوشش كامل جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور از جمله گزارش‌هایی است كه از شبكه‌های مختلف روی آنتن رفته است. وزیر بهداشت و درمان سید حسن هاشمی كه در پی دعوت قرارگاه رسانه ای راهیان نور به این مناطق سفر كرده بود با حضور در گفتگوهای تلویزیونی به بیان خاطرات خود به عنوان رزمنده در منطقه دهلاویه پرداخت كه پخش این گزارش‌ ها با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

 صداوسیمای مركز آبادان و خوزستان نیز در این ایام همكاری نزدیكی را با قرارگاه رسانه‌ای ستاد مركزی راهیان نور كشور داشت و شبكه‌های رادیویی جوان، ایران، گفتگو، نمایش، فرهنگ، قرآن، تهران، اقتصاد، سلامت و رادیو های استانی از شبكه هایی هستند كه با برنامه های زنده و تولیدی استقبال مردم را از این رویداد به گوش مخاطبان رسانده‌اند.

کد خبر 2525516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha