۱۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۲۸

حجت الاسلام مناقبیان:

نتیجه مذاکره هسته ای نشانه اقتدار مردم ایران است

نتیجه مذاکره هسته ای نشانه اقتدار مردم ایران است

هرمز - امام جمعه هرمزگفت. نتیجه مذاکره گروه ۱+۵ با تیم هسته ای ایران نشانه اقتدار و عظمت مردم ایران و درایت مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز لغو تحریم های ظالمانه و رسیدن مردم ‏ایران به حقوق خود را از جمله مطالبات ملت ایران برشمرد و عنوان کرد: برداشتن تحریم ها باید بدون شرط و در یک مرحله صورت گیرد و عزت ایران اسلامی در این شرایط باید حفظ گردد.‏

وی تصریح کرد: انصافاً تیم مذاکره کننده متین، باحکمت و بامتانت است و آنچان‌که مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه فرمود عمل کرد و واقعاً باید به آقایان به خصوص رئیس جمهور و آقای ظریف تبریک و خسته نباشید گفت.

امام جمعه هرمز بیان کرد: این مذاکره، ایران را به عنوان یک قدرت برتر در سطح منطقه ای و جهانی به رسمیت شناخت و باید قدردان تلاشهای اعضای تیم هسته ای کشورمان که همگی کارشناسان خبره هستند، باشیم.

خطیب جمعه هرمز ادامه داد: کسی مذاکره را به میل خود در جهت حل مشکل ایران با استکبار جهانی تحلیل و تفسیر نکند، زیرا استکبار ستیزی یکی از مشخصه های نظام ایران است و با ظالم و استکبار هرگز سازش نخواهیم کرد.

مناقبیان  با بیان اینکه امروز در سطح بین المللی به عنوان یک کشور مقتدر شناخته شده ایم، افزود: برای رسیدن به آینده خوب و درخشان نباید افراد نگاه به دشمن یا بیرون داشته باشند.

امام جمعه هرمز تصریح کرد: هرگز ملت ایران و بزرگمردان این سرزمین چنین افرادی را قبول ندارند و نگاهها باید به سمت داخل و اقتصاد مقاومتی باشد.

وی یادآور شد: برای دستیابی به موفقیت های بیشتر باید استعدادها، تلاشهای دانش محور، پرهیز از خام فروشی و نگاه کارشناسی در عرصه های مختلف تقویت شود.

حجت الاسلام مناقبیان همچنین به حمله عربستان به یمن اشاره کرد و افزود: زمانی که مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونستی قتل عام شدند هیچیک از دولت های عربی مخصوصا عربستان اقدام به حمایت از این مردم مظلوم نکردند اما امروز عربستان به دستور اربابانش بمبهای خود را بر سر ملت مسلمان یمن می ریزد.

امام جمعه هرمزادامه داد: عربستان با این جنایت قبر خود را کنده است و بدون شک دود این آتش چشمان عربستان را کور می کند.

امام جمعه هرمز با اشاره به ۱۳ جمادی الثانی سالروز شهادت ام البنین (س) نیز ادامه داد: حضرت ام البنبین (س) نمونه والای یک بانوی کامل و وارسته بود چنانکه در دامن او فرزندان دلاوری تربیت شدند که در قیام کربلا به شهادت رسیدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای و سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: ما در مذاکرات هسته ای هیچ انتظاری از طرف آمریکایی و غربی نداریم و امید ما به تیم مذاکره کننده ایران است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری افزود: این شعار ‏در راستای سیاست های کلی نظام است و به همه امور جهت می دهد.‏

کد خبر 2525876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha