۱۶ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۳۵

شجاعی‌طباطبایی به مهر گفت:

تلاش دوباره اسرائیل را ناکام گذاشتیم/ «هولوکاست» در کاریکاتور

تلاش دوباره اسرائیل را ناکام گذاشتیم/ «هولوکاست» در کاریکاتور

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور «هولوکاست» با اشاره به جزئیات برگزاری این رویداد هنری از تلاش رژیم صهیونیستی برای مختل کردن فضای مسابقه سخن گفت.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح جزئیات برگزاری دومین مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست توضیح داد: امروز به طور کامل فهرست نهایی شرکت کنندگان مشخص می شود و طی آخرین آماری که از این مسابقه به دست آورده ایم بیشترین تعداد شرکت کنندگان از کشورمان ۱۰۰ هنرمند بوده است ضمن اینکه ۲۸ کاریکاتوریست حرفه ای از کشور اندونزی و ۲۴ هنرمند از کشور برزیل بیشترین آمار شرکت کنندگان از دیگر کشورها را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: نکته قابل توجهی که در این دوره از مسابقه اتفاق افتاد واکنش بسیار تند رژیم صهیونیستی بود که تلاش کرد با وارد کردن ماجرا به سازمان ملل و تهدید و ارعاب پیرامون این موضوع مانع برگزاری این دوره از مسابقه بشود که خوشبختانه به نتیجه ای نرسید و نکته جالب توجه دیگر اینکه ما تعدادی شرکت کننده از کشورهای غربی از جمله فرانسه داریم که اگر چه با توجه به شرایط سخت این کشورها با اسم مستعار در مسابقه شرکت کرده اند اما برای ما بسیار ارزشمند است که این فستیوال توانسته هنرمندانی از کشورهای اروپایی را نیز همراه خود کند.

شرکت‌کنندگانی از اروپا با اسم مستعار

این کاریکاتوریست گفت: ما هم درک می کنیم که پرداختن به ماجرای هولوکاست در کشورهای اروپایی بسیار سخت و دشوار است و ما هم نگران شرایط هنرمندانی هستیم که با اسم مستعار در این مسابقه شرکت کردند اما همین هنرمندان گفتند که ما به مسیری که در آن حضور داریم کاملا اعتقاد داریم. من فکر می کنم چنین نگاهی توسط هنرمندان اروپایی شرکت کننده می تواند اتفاق خوبی باشد.

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کاریکاتور هولوکاست با اشاره به فراخوان این دوره از مسابقه نیز گفت: بخش اول مسابقه به ۳ سئوال مطرح شده ما اختصاص داشت که در این بخش شاهد حضور کاریکاتوریست های خوبی از کشورهای مختلف بودیم. در بخش چهره نیز که به طراحی کاریکاتور چهره بنیامین نتانیاهو اختصاص دارد، شاهد ارسال آثار بسیار ارزشمندی بودیم که برای ما جالب توجه بود.

وی توضیح داد: به زودی آثار ارائه شده در بخش مسابقه بعد از بررسی های نظارتی و فنی که روی آنها انجام خواهد گرفت روی سایت «ایران کارتون» گذاشته خواهد شد و من فکر می کنم چنین اقدامی می تواند پاسخ بسیار مناسبی برای کسانی باشد که به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) در نشریه شارلی ابدو توهین و مسلمانان جهان را دل آزرده کردند. چنین اقدامی می تواند پاسخ بسیار خوبی برای کسانی باشد که مسبب توهین به پیامبر مهربانی ها بودند. جهان غرب باید این موضوع را دریافت کند که اگر بخواهد مقابل ارزش های اسلام بایستد، ما در مقابل تمام دنیا می ایستیم.

حمله به سایت ایران کارتون و مقابله با آن

شجاعی طباطبایی در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر نمایش آثار منتخب این مسابقه بین المللی در کشورهای اروپایی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را پیرامون این موضوع انجام خواهیم داد اما به طور حتم به خاطر قوانین سفت و سختی که در کشورهای اروپایی وجود دارد نمایش این آثار نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد کما اینکه کسانی که پیرامون ماجرای هولوکاست در اروپا تحقیق می کنند با جریمه های سنگین مالی و بعضا زندان مواجه شدند. به عنوان نمونه دیوید اروینگ انگلیسی که پیرامون هولوکاست تحقیقاتی انجام داده هم اکنون که با شما صحبت می کنم به خاطر این موضوع در زندان به سر می برد. ما تمام راهکارهای مربوط به ارائه آثار این فستیوال در کشورهای اروپایی را بررسی می کنیم اما عمده تمرکز ما بیشتر روی فضای مجازی است که انصافا بازخوردهای بسیار خوبی درباره این موضوع دریافت کرده ایم.

وی در پایان درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلال های رایانه ای پیرامون این مسابقه عنوان کرد: آنها تنها کاری که می توانند بکنند اشغال کردن پهنای باند است که نتیجه آن بالا نیامدن سایت ایران کارتون است اما ما تدابیری را اندیشیده ایم که تیم مهندسی سایت هر نیم ساعت این فضای اشغال شده را خالی کند. تا به امروز نیز موارد زیادی «آی دی» مشخص شده که مربوط به کاربرهای اسرائیلی است و ما بلافاصله آنها را بلاک کرده ایم که عملا نتوانند کاری را انجام دهند. خوشبختانه با تمهیداتی که پیرامون این موضوع انجام گرفته تا به امروز مشکلی پیش نیامده، حتی ما سایت هنر مقاومت را به عنوان سایت جایگزین مشخص کرده ایم که اگر سایت ایران کارتون با مشکلی مواجه شود این سایت فعالیت های مسابقه را انجام دهد.

کد خبر 2526207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha