۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۰۹

استاندار مرکزی:

اشتغال وافزایش صادرات از اولویتهای اصلی استان مرکزی در سال ۹۴ است

اشتغال وافزایش صادرات از اولویتهای اصلی استان مرکزی در سال ۹۴ است

اراک-سرپرست استانداری مرکزی اشتغال، افزایش صادرات و رونق تولید را به عنوان اولویتهای اصلی استان مرکزی در سال ۹۴ دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ار روابط عمومی استانداری مرکزی، حسن بیگی در اولین جلسه شورای اداری که در محل استانداری برگزار شد،  با تبیین سیاستهای کلی استان در سال ۹۴، ابراز کرد: حفظ و فعال کردن واحد های تولیدی نیمه فعال و یا تعطیل و همچنین پیگیری طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد از اولویتهای استان در سالجاری است که نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایفا می کند و می تواند ۱۳ هزار فرصت شغلی جدید به ارمغان آورد.

سرپرست استانداری مرکزی با تاکید بر تامین زیر ساختهای لازم برای اجرای برنامه های پیش بینی شده در سال ۹۴، بیان کرد: با پیگیری ها و مذاکراتی که با مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توانیر کشور انجام شده مشکل تامین برق واحدهای تولیدی در سالجاری مرتفع خواهد شد.

حسن بیگی بر همکاری بیشتر بانک ها با واحد های تولیدی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای رونق صنعتی و معدنی استان بهره گیری حداکثری  صورت بگیرد.

سرپرست استانداری مرکزی بخش کشاورزی استان را به عنوان یکی از قطب های مولد کشور برشمرد و گفت: توسعه آبیاری نوین برای جلوگیری از هدررفت آب در بخش کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، تولید محصولات استاندارد و بالا بردن بهره وروی از جمله اولویتهای این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسن بیگی با اشاره به اینکه استان مرکزی در زمینه تولید پسته، انار ، گل و گیاه جایگاه خوبی دارد، عنوان کرد: ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی در استان می تواند نقش موثری در رونق صادرات این محصولات  داشته باشد.

وی با بیان اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی در استان مغفول مانده، بیان کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی هزینه بسیار پایینی دارد، اما میزان صادرات این خدمات در استان بسیار پایین است که باید تلاش شود تا صادرات این بخش نیز در استان افزایش پیدا کند.

حسن بیگی با اشاره به اینکه افزایش سرمایه گذاری به رفع مشکلات اقتصادی کمک می کند، عنوان کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری در استان باید فعالتر عمل نماید و مشکلات سرمایه گذاران مورد رسیدگی قرار گیرد و برای رفع آنها تلاش شود.

سرپرست استانداری مرکزی با اشاره به ظرفیتهای استان در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری، تصریح کرد: استان مرکزی رتبه دوم صنایع کوچک و بزرگ، رتبه چهارم صنایع مادر، رتبه هفتم در بخش معدن، رتبه پنجم در تولید گوشت قرمز و رتبه اول در زمینه گل و گیاه را در کشور دارا می باشد که برنامه ریزی و استفاده از تمام ظرفیتها راه رسیدن به توسعه پایدار و حفظ جایگاه استان است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در زمینه گردشگری دارای ظرفیتهای فراوانی است و هر شهرستان آن می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود که در این راستا و برای جذب گردشگر باید برنامه ریزی شود و بخش خصوصی فعالتر عمل نماید.

حسن بیگی در ادامه از عملکرد دستگاههای اجرایی عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام نوروز تقدیر و تشکر کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد آرامش و رضایتمندی نسبی برای مردم استان و مسافران نوروزی ایجاد شد که جای دارد از عملکرد بسیار خوب معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و تمام دستگاههای اجرایی عضو این ستاد از جمله نیروی انتظامی استان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش تقدیر و تشکر نمایم.

وی همچنین بر حضور فعالتر مدیران دستگاههای اجرایی در شهرستانها تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاههای اجرایی باید با فرمانداران تعامل بیشتری داشته باشند و با حضور خود در شهرستانها با مردم از نزدیک دیدار کنند و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند.

حسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای، عنوان کرد: امروزه دنیا، ایران را به عنوان کشوری هسته‌ای پذیرفته که این مهم را مرهون زحمات بی‌دریغ تیم مذاکره‌کننده، رهنمودهای مقام معظم رهبری و خون شهدا هستیم.

سرپرست استانداری مرکزی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۴ با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی ، اظهار کرد: امسال پیام نوروزی مقام معظم رهبری  پنج محور مهم پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی، جهش علمی به معنای واقعی، عدالت قضایی و اقتصادی و تقویت ایمان و معنویت را در خود داشت که هر یک تکلیفی مهم است که باید در تمامی لایه ها و زوایای جامعه جاری شود.

وی افزود: وظیفه همه ما تلاش در جهت اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری است که امید است در سایه همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولین این امر محقق گردد.

وی گفت: رییس جمهوری نیز در پیام نوروزی امسال سرفصل اهداف و اقدامات دولت را در رونق اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و نشاط اجتماعی عنوان نمودند که عملیاتی کردن آنها نیازمند برنامه جامع و نظارت های هدفمند است.

سرپرست استانداری مرکزی با بیان اینکه سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه تمام کارها قرار گیرد، ،خاطر نشان کرد: داشتن رویکرد مدیریت جهادی از ضروریات است و امید است مسئولین استان برای تحقق برنامه های کاری پیش بینی شده در سال ۹۴  با مدیریت جهادی تلاش و اهتمام ویژه خود را بکار گیرند تا شاهد توسعه پایدار استان ، رونق واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد اشتغال بخصوص برای جوانان تحصیلکرده استان باشیم.

همچنین آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان نیز اظهار کرد: سال ۹۳ سالی همراه با مشکلات و گرفتاریها بود که با آرامش سپری شد.

وی گفت: بیانیه هسته ای ایران در ابتدای امسال اتفاق مبارکی است که گفتمان منطق و بینش مذاکره و تفاهم ایران را به جهانیان نشان داد و اعلام این مساله از سوی ابرقدرت هایی که تبلیغات وسیع و تحریم ها را علیه کشور روا کردند، کم سابقه و با اهمیت است.              

امام جمعه اراک گفت: این بیانیه سرآغاز مرحله جدیدی است که باید با قاطعیت و جدیت با پافشاری بر منافع و حقوق ملی و هسته ای دنبال شود و هوشیاری و صبر در به نتیجه رساندن آن از سوی دولتمردان و تیم مذاکره کننده اصل محوری است.      

کد خبر 2527314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha