۱۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۳۱

تجربه ۵۲ شغل در مستند «شغل یک هفته‌ای»/ طعم مطالعه را بچشید

تجربه ۵۲ شغل در مستند «شغل یک هفته‌ای»/ طعم مطالعه را بچشید

برنامه «چهارسوی علم» دو مستند ویژه به نام‌های «بلندترین برج» و «شغل یک هفته‌ای» را به ترتیب امشب و فردا شب ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، مستند «بلندترین برج؛ ساختن شارد» به کارگردانی کالین کمپل و محصول سال ۲۰۱۰ است. شارد لندن برجی هرمی شکل در لندن است که با ارتفاع ۳۱۰ متر و ۹۵ طبقه، بلندترین برج اتحادیه اروپا و چهل و ششمین ساختمان بلند دنیا محسوب می‌شود.

ساخت این سازه عظیم شیشه‌ای ۴۵۰ میلیون پوند هزینه داشته است. در داخل این آسمانخراش رستوران‌ها، ادارات و آپارتمان‌های لوکسی بنا شده است و بین طبقات ۶۸ تا ۷۲ رصدکده‌ای با چشم انداز ۳۶۰ درجه از لندن قرار دارد. این برنامه مراحل ساخت این سازه را تصویر می‌کند.

مستند شغل یک هفته ای

اما مستند «شغل یک هفته‌ای» که فردا سه شنبه ۱۷ فروردین پخش می‌شود، زندگی شون آیکن را روایت می‌کند. شون آیکن بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، با این سوال بزرگ روبروست که حالا باید چکار کنم؟ وی برای اینکه دریابد به چه کار و حرفه‌ای علاقه دارد، به مدت ۵۲ هفته در نقاط مختلف، ۵۲ شغل را تجربه می‌کند.

این مستند سعی دارد ضمن به تصویر کشیدن دغدغه‌های شون، تجربیات سفر یکساله او را بررسی کند.

چگونگی تقویت حافظه و نقش آن در یادگیری

برنامه «طعم مطالعه» امشب دوشنبه ۱۷ فروردین ساعت ۱۸:۲۰برای بررسی چگونگی تقویت حافظه و نقش آن در یادگیری روی آنتن می‌رود.

این برنامه برای تبیین ضرورت‌های تقویت حافظه و نقش آن در یادگیری میزبان مهدی وحید دستجردی متخصص مغز و اعصاب است.

«طعم مطالعه» برنامه‌ای برای آموزش تکنیک‌ها و ارائه راهکارهای مطالعه موثر و مفید است که با بهره گیری از مباحث مطرح شده کارشناسان، مخاطبان را با راه‌های صحیح مطالعه آشنا می‌کند. حضور کارشناسان متخصصان مغز اعصاب، روان شناسان در برنامه در راستای ارائه راهکار مطالعه خوب، در افزایش توانمندی و کارایی بیشتر مطالعه و کسب نتایج عالی تاثیر گذار خواهد بود.

کد خبر 2527824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha