۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱

حسین فرکی تاکید کرد:

برخلاف اعتقادم امسال مربی شدم/حضور برانکو به سود فوتبال ایران است

برخلاف اعتقادم امسال مربی شدم/حضور برانکو به سود فوتبال ایران است

سرمربی تیم سپاهان با اشاره به اینکه از حضور در این تیم پشیمان نیست، گفت: به خاطر هجمه‌هایی که در خصوص حضورم در تیم ملی بود، برخلاف میل، اعتقاد و شرایط جسمی‌ام، امسال به اولین پیشنهاد پاسخ مثبت دادم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرکی در خصوص شکست تیمش در هفته بیست و چهارم مقابل صبای قم ضمن بیان مطلب فوق گفت: ابتدا باید بگویم بنده در این فصل قصد کار کردن به طور کامل را نداشتم زیرا فصل گذشته یک پایم را عمل کنم و می‌خواستم در این فصل پای دیگرم را جراحی کنم که متاسفانه در این بخش (فعالیت در مربی‌گری) خلاف اعتقاداتم عمل کردم.

وی با بیان اینکه پشیمان نبودم زیرا سپاهان را انتخاب کرده است، افزود: من نمی‌خواستم در این فصل فعالیت کنم اما به این فضا برده شدم زیرا رسانه‌ها و افکار عمومی در آن مقطع این گونه فضا را ایجاد کردند، من از فولاد بیرون آمدم و منتظر هستم که سرمربی تیم ملی نباشد و یا نیاید تا من به تیم ملی بروم. بنده اصلا به این موضوع فکر نکردم و امروز و در آینده هم به چنین مساله‌‌ای نمی‌اندیشم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد:‌ بنده با شرایط روز و فضایی که کار می‌کنم، زندگی کرده و از آن راضی هستم. بیشتر توجه من مسائل اخلاقی و فرهنگی است و به هر شکل و هر طریق ممکن به جایی نرفته و کار نمی‌کنم؛ به همین دلیل بود که ناخواسته و برخلاف میل و اعتقادم به دنبال این بودم شرایط جسمانی‌ام را رها کرده و با اولین پیشنهاد، قبول مسئولیت کنم.

وی با تاکید بر اینکه این پیشنهاد از سوی باشگاه سپاهان مطرح شد، تصریح کرد: سپاهان تیم بزرگی است که در این سال‌ها قهرمانی‌های زیادی به دست آورده و علاقه‌مندان بسیاری دارد. همچنین این تیم در چند سال گذشته در سطح کشور خودنمایی کرده و نمی‌توان افتخارات تاریخ 60 ساله این باشگاه را نادیده گرفت. من هم آمدم فقط به نیت همکاری و قرار دادن توانایی‌هایم در اختیار سپاهان که امروز هم از این موضوع پشیمان نیستم.

فرکی با تاکید بر اینکه هواداران در فوتبال طرف دوم و یک رکن اساسی محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: من آدم توجیه‌گری نبوده و چیزی را توجیه نمی‌کنم. امروز ایستاده‌ام و کارم را با انگیزه و تلاش به اتفاق همکارانم انجام می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه نتیجه گرفتن در فوتبال با رشته‌های دیگر متفاوت است، افزود: این موضوع را به بازیکنان تیم گفته‌ام که در رشته‌ای مانند دوومیدانی هر اتفاق که شامل شکست یا پیروزی می‌شود، به خود فرد برمی‌گردد اما در رشته‌‌های تیمی این گونه نیست و ما باید تلاش کنیم تا هواداران خوشحال شوند. متاسفانه از وقتی که آمدم، آنچه باید باب میلم باشد، نبوده اما قبول کردم با این شرایط کار را ادامه دهم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه به مشکلات این فصل تیمش این گونه اشاره کرد: از همان ابتدا مشکلاتی داشتیم که یکی از آنها از دست دادن سه بازیکن موثر به نام‌های محرم نویدکیا، شجاع خلیل‌زاده و علی حمیدی اما تلاش کردیم هر چند در فوتبال یک روز هم برنده‌اید و در مقطعی مساوی کرده و می‌بازید. اما شکست آخر برابر سپاهان در شرایط حساسی رقم خورد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در چند بازی ما گرفتار شدیم؛ یعنی فوتبال بازی کردیم، موقعیت داشتیم اما اتفاقاتی که در جریان مسابقه رخ داد، هیچ کدام به سود سپاهان نبود. مهم‌تر از آن محرومیت نفرات کلیدی و اخراج شدن دروازه‌بان‌مان در دو بازی حساس مقابل ذوب‌آهن و صبا بود.

فرکی در پاسخ به این پرسش که حرکت رحمان احمدی، دروازه‌بان این تیم در بازی با صبا کمی عجیب نبود؟ تصریح کرد: متاسفانه خود رحمان از همه بیشتر از چنین اتفاقی ناراحت است اما بعضی مواقع در فوتبال شرایطی رقم می‌خورد که راهی ندارید و اتفاقی که نباید، رخ می‌داد. رحمان دروازه‌بانی با تجربه و ملی‌پوش بوده که امروز باید به او کمک کرد و با او حرف زد تا به شرایط خوب بازگردد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی خودمان باید شرایط سپاهان را تغییر دهیم، خطاب به هواداران این تیم گفت: همیشه برای تماشاگران اهمیت قائل بوده و نگاهی همراه با احترام به آنها داشتم زیرا موفقیت‌های دوران مربی‌گری‌ام در تیم‌های ملی و باشگاهی مرهون حمایت‌های آنهاست. امروز همه هواداران را دعوت به آرامش کرده و از آنها می‌خواهم صبور باشند زیرا همانند فصل گذشته شش تیم مدعی قهرمانی و گرفتن سهمیه هستند که در نهایت سه تیم در این امر مهم موفق خواهند شد.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به سه بازی مهم آینده تیمش با تیم‌های تراکتورسازی، پرسپولیس و راه‌آهن ادامه داد: من اگر بخواهم در مشکلات سپاهان ریزتر شوم، صحبت‌ها و مواردی مطرح می‌شود که به ما ضربه زده است. البته باشگاه تلاش خودش را انجام داده اما باید بگویم تعطیلات مسابقات در این فصل هیچ وقت به سود سپاهان نبوده است.

وی با بیان اینکه امیدوار است به صحبت‌هایش از دریچه توجیه‌ کردن نگاه نشود، افزود: شرایط سپاهان با فولاد بسیار متفاوت است زیرا فولاد هیچ وقت به غیر از فصل پیش، ملی‌پوش نداشت و من خودم تیم را با طرح و برنامه‌هایی که در نظر گرفته بودم، پیش می‌بردم. اما سپاهان ملی‌پوشان بسیاری دارد که شرایط را تغییر می‌دهند.

فرکی اضافه کرد: هر چند برخلاف عقایدی که داشتم، امسال به سپاهان آمدم و می‌خواستم کار را باب میل خودم پیش ببرم، اما اتفاقاتی افتاد تا به شرایط ایده‌آل نرسیم. در چنین وضعیتی به هواداران می‌گویم که ما صادقانه کار را پیش می‌بریم و چیز پنهانی نداریم. تلاشمان را هم برای موفقیت انجام می‌دهیم و از آنها انتظار داریم خودشان را از ما جدا ندانند زیرا هوادار در سخت‌ترین شرایط می‌تواند به تیم کمک کند.

وی در ادامه یادآور شد: مطمئن هستم همه هواداران سپاهان از تیم حمایت می‌کنند و با پیروزی‌ها خوشحال و با شکست‌ها ناراحت می‌شوند اما روی صحبتم با آن تعداد محدود از تماشاگران متعصب‌تر است؛ هر چند به آنها حق می‌دهم، اما می‌گویم عشق و علاقه‌شان به تیم در حد افراط و تفریط نبوده تا به آن ضربه نزنند.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در خصوص بازگشت برانکو به فوتبال کشورمان هم این گونه اظهارنظر کرد: حضور برانکو 100 درصد به نفع فوتبال ایران است. من حس خوبی نسبت به برانکو دارم و این اتفاق را سعادت خودم می‌دانم که دیدارمان بعد از 9 سال مصادف با یک رویداد ورزشی خواهد بود زیرا سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و ششم برابر هم قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اصلا فکر نمی‌کردم دیدارم با برانکو در چنین فضایی باشد و خوشحالم ایشان را دوباره می‌بینم.

فرکی در پایان گفت: ‌برانکو به فوتبال ایران خدمت کرد و از لحاظ شخصیتی و فنی چیزهای زیادی را به فوتبال‌مان آموخت اما متاسفانه رفتار و برخورد خوبی با او صورت نگرفت. من از این موضوع دلگیرم که چرا در ایران، ما خوش استقبال و بد بدرقه هستیم. خوشحالم که برانکو دوباره به ایران می‌آید و در کنار مردم کارش را پیش می‌گیرد و امیدوارم امروز عکس موضوع قبل از نشان داده و خوش استقبال و خوش بدرقه باشیم.

کد خبر 2528162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha