۱۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

نظرسنجی از کتابداران برای تامین منابع نشریات کتابخانه‌ها آغاز شد

نظرسنجی از کتابداران برای تامین منابع نشریات کتابخانه‌ها آغاز شد

مدیرکل تامین منابع کتابخانه‌های عمومی کشور از آغاز نظرسنجی خرید مجلات از کتابداران کشور برای تامین بخش مجلات و نشریات کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۹۴ خبر داد.

علی رمضانی مدیرکل تامین منابع کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: نظرسنجی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور برای تامین منابع نشریات و مطبوعات کتابخانه‌ها، از امروز سه شنبه ۱۸ فروردین آغاز شد و تا روز پنجشنبه ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت. نظرسنجی به صورت اینترنتی و آن لاین و از طریق سامانه سامان انجام خواهد شد.

وی افزود: البته علاوه‌بر نظرسنجی از کتابداران، ملاک‌های دیگری از جمله نظر اساتید حوزه‌های مرتبط، در انتخاب نشریات برای تامین کتابخانه‌ها وجود دارد. به هر حال، بخشی از مخاطبانی که برای مطالعه به کتابخانه‌های عمومی می‌آیند، برای خواندن مجلات و روزنامه‌ها، محیط کتابخانه را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل تامین منابع کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: فرم نظرسنجی توسط اداره کل فناوری اطلاعات نهاد، تهیه شده‌است. این فرم که در سامانه سامان بارگذاری شده، درباره بیش از ۳۲۰ نشریه و مجله است.  به این ترتیب، نشریاتی که براساس نظرسنجی و نظرات اساتید، بیشترین امتیاز را کسب کنند، در اولویت خرید برای کتابخانه های عمومی کشور قرار می گیرند.

رمضانی در پایان گفت: سال گذشته، نسخه‌های ۵۸ عنوان نشریه برای کتابخانه‌ها خریداری شد. این رقم در سال ۹۲ بیش از ۳۵۰ عنوان بود. با توجه به آمار، محدودیت مالی سال ۹۳ مشخص می‌شود ولی امیدواریم سال ۹۴، محدودیت‌های مالی موجب کاهش خرید مجلات برای کتابخانه‌ها نشود.

کد خبر 2528246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha