۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷

شجاعی طباطبایی:

انقلاب باعث ارتقای هنر کاریکاتور شد/ ۵۶ جایزه خارجی در سال گذشته

انقلاب باعث ارتقای هنر کاریکاتور شد/ ۵۶ جایزه خارجی در سال گذشته

رییس خانه كاریكاتور ایران بیان کرد که تعداد كاریكاتوریست های كشورمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسید، در حالی كه امروز بیش از هزار نفر كاریكاتوریست خوب داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود شجاعی طباطبایی با بیان اینكه هنر انقلاب اسلامی همسو با ارزش های نظام جمهوری اسلامی تعریف می شود، اظهار كرد: در شاخه های مختلف تجسمی اتفاقاتی كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، بسیار متفاوت بوده است و به طور مثال در حوزه تخصصی من كه حوزه كاریكاتور است، طی این سال ها توانسته ایم هنر كشورمان را در عرصه بین المللی مطرح كنیم.

وی ادامه داد: در عرصه هنر انقلاب، كاریكاتوریست های كشورمان طی سال های اخیر، در رابطه با مباحثی مانند غزه، فلسطین و حتی جسارت هایی كه در رابطه با قرآن كریم، كتاب آسمانی مسلمانان و یا پیامبر اسلام (ص) صورت گرفت واكنش جدی نشان داده اند و ما وظیفه داریم از هنری كه داریم برای حمایت از مظلومان و انتشار پیام انقلاب اسلامی بهره بگیریم.

شجاعی طباطبایی با اشاره به موفقیت ها در حوزه های مختلف عنوان کرد: در حوزه های دیگر هنر نیز موفقیت های زیادی را شاهد هستیم اما به واسطه امكاناتی كه در عرصه الكترونیك به خصوص فضای مجازی وجود دارد برخی از شاخه های هنری همچون كاریكاتور، عكس و... امكان گسترده تر كردن دامنه انتشارشان فراهم آمده است.

وی هنر انقلاب اسلامی را بسیار جدی و پویا دانست و گفت: تعداد كاریكاتوریست های كشورمان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسید، در حالی كه امروز بیش از هزار نفر كاریكاتوریست خوب داریم كه ۵۰۰ نفر از این كاریكاتوریست ها عالی هستند و در مسابقات و جشنواره موفق به كسب مقام شده اند و در مطبوعات نیز حضور موثر دارند.

این كاریكاتوریست افزود: در سال گذشته هنرمندان كاریكاتوریست كشورمان ۵۶ جایزه بین المللی را از آن خود كردند. پیش از انقلاب كاریكاتور در كشورمان بسیار محدود بود و موفقیت های محدودی در این زمینه رخ می داد و این تحولات، نشان از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر هنر و هنرمندان كشور دارد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی فارغ‌التحصیل كارشناسی رشته نقاشی از دانشكده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و كارشناسی‌ارشد رشته گرافیك از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی تاكنون به‌عنوان داور در مسابقات بین‌المللی كاریكاتور ملانصرالدین تركیه (۱۹۹۹)، سان آنتونیو كوبا (۲۰۰۱)، چین (۲۰۰۴) و آیدین دوغان تركیه (۲۰۰۵) شركت داشته و دبیر پنجاه و هفتمین دو سالانه كاریكاتور تهران بوده است.

کد خبر 2528875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha