۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۰:۲۷

«برو یک نگهبان بگذار» رونمایی شد/

جان گرفتن دوباره شخصیت‌های «کشتن مرغ مقلد»/ در این ۲۰سال چه گذشت؟

جان گرفتن دوباره شخصیت‌های «کشتن مرغ مقلد»/ در این ۲۰سال چه گذشت؟

روی جلد کتاب جدید هارپرلی، ۵۵ سال پس از انتشار کتاب «کشتن مرغ مقلد» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پابلیشرز ویکلی، روی جلد کتاب جدید هارپر لی که پیش از این تنها به عنوان نویسنده کتاب «کشتن مرغ مقلد» شناخته می‌شد، آشکار شد.

کتاب جدید این نویسنده سالخورده که قرار است جولای وارد بازار کتاب شود، با عنوان «برو یک نگهبان بگذار» به بازار می‌آید.

روی جلد این کتاب جدید بسیار یادآور فضای کتاب قبلی این نویسنده یعنی «کشتن مرغ مقلد» است که در دهه ۱۹۶۰ و دقیقا ۵۵ سال پیش منتشر شده بود. در چاپ کتاب اول درختی تصویر شده بود که پر از برگ است و روی جلد کتاب جدید بیشتر شاخه‌های لخت دارد و شبیه همان درخت در فصل پاییز است.

شخصیت‌های دوست داشتنی یک رمان؛ بیست سال بعد!

کتاب «برو یک نکهبان بگذار» با اسکات که در حال رفتن به خانه با قطار است شروع می‌شود. مایکل موریسون از هارپر کالینز ناشر این کتاب با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: این کتاب درباره سفر شخصیت‌های محبوب هارپر لی در طول بیست سال پس از زندگی‌شان در کتاب اول است.

شخصیت‌های کتاب «کشتن مرغ مقلد» شامل اسکات، آتیکوس فینچ و حتی بو رادلی وحشتناک، از شخصیت های محبوب داستانی هستند و «کشتن مرغ مقلد» از محبوب ترین رمان‌های قرن بیستم است.

با وجود همه اینها خانم لی در بیش از پنج دهه این داستان را ادامه نداد و همواره از حضور در برابر جمع گریزان بود و کتاب دیگری نیز هرگز ننوشت.

با این حال دو ماه پیش به صورتی غیرمنتظره اعلام شد کتابی که خانم لی پیش از «کشتن مرغ مقلد» آن را نوشته بود، پیدا شده و او تازه قصد انتشارش را پیدا کرده است.

کتاب اول بازهم به صدر فروش بازگشت

این کتاب که به نوعی به همان کتاب اول مربوط می‌شود، می تواند طرفداران خانم لی را بسیار هیجان‌زده کند. کما این که با اعلام این خبر کتاب «کشتن مرغ مقلد» به کتاب اول پرفروش آمازون بدل شد.

برای بررسی این که خانم لی که اکنون با کمک یک پرستار زندگی می کند، برای انتشار این کتاب تحت فشار قرار گرفته بود یا خیر، کمیته‌ای تشکیل شد که ماه پیش اعلام کرد او بدون فشار اجازه انتشار این کتاب را داده است.

در ماه فوریه سخنگوی لی بیانه‌ای منشتر کرد که در آن از قول وی گفته می‌شد: من زنده هستم و خوشحالم که انتشار کتاب «نگهبان» را می‌بینم.

رمان جدید پیش از نوشته شدن «کشتن مرغ مقلد» نوشته شده، و در واقع به نوعی داستان همان شخصیت‌ها است. داستان این رمان ۲۰ سال پس از آن رخ می‌دهد که کتاب اول روایت می‌کند؛ وقتی ژان لویی که بیشتر به عنوان اسکات شناخته می‌شود به شهر زادگاهش در آلاباما باز می‌گردد تا دیدار تازه کند.

هارپر لی ۵۵ سال پیش دست نوشته این کتاب را به ویراستار لیپینکات که ناشر اصلی کتاب اول بود داد و در پاسخ به درخواست ویراستار این ناشر، رمان دیگری نوشت که از زاویه دید شخصیت اصلی یعنی ژان لویی در قالب یک دختر جوان نوشته شده بود و به این ترتیب کتاب «کشتن مرغ مقلد» زاده شد.

ناشر کتاب «برو یک نگهبان بگذار» این کتاب را در تیراژ ۲ میلیون نسخه منتشر می‌کند.

خانم لی برای نوشتن «کشتن مرغ مقلد» برنده جایزه پولیتزر شد و این کتاب تا کنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه در جهان فروش داشته است. نسخه سینمایی این کتاب به همین نام با بازی گریگوری پک از فیلم‌های مبحوب سینمادوستان است.

کد خبر 2528916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha