۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۵۹

موسوی:

محصولات کشاورزی جنوب کرمان به کشورهای آسیای میانه صادر می شود

محصولات کشاورزی جنوب کرمان به کشورهای آسیای میانه صادر می شود

جیرفت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از صادرات محصولات کشاورزی جنوب این استان به کشورهای همسایه جنوبی، غربی و آسیای میانه خبر داد.

سید یعقوب موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: منطقه جنوب استان کرمان به دلیل شرایط آب و هوایی مطلوبی که دارد به منطقه ای مناسب برای کشت محصولات کشاورزی تبدیل شده است.

وی کیفیت محصولات کشاورزی تولید شده در این منطقه را بسیار مطلوب دانست و گفت: اکثر محصولات جنوب کرمان از جمله مرکبات، گوجه فرنگی و سیب زمینی به کشورهای همسایه جنوبی، غربی و آسیای میانه صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان کشاورزی را پایه اقتصادی جنوب کرمان دانست و تصریح کرد: در هر هکتار از مزارع  این منطقه روزانه برای ۶۰ نفر اشتغالزایی می شود.

موسوی در ادامه به آغاز برداشت گوجه فرنگی بهاره از نیمه دوم فرودین ماه در جنوب کرمان خبر داد و گفت: این عملیات تا پایان خردادماه ادامه دارد.

وی سطح زیر کشت گوجه فرنگی در جنوب کرمان را ۱۳ هزار و ۸۰۰ هکتار عنوان کرد و ابراز داشت: این محصول در شهرستان های کهنوج، جیرفت، رودبار جنوب و قلعه گنج کشت می شود.

موسوی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ۴۵۰ هزار تن گوجه فرنگی از منطقه جنوب کرمان برداشت شود، افزود: گوجه فرنگی جنوب کرمان به دلیل کیفیت بالا به سایر کشورها صادر می شود.

وی همچنین سطح زیرکشت سیب زمینی در جنوب کرمان را ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار دانست و ابراز داشت: پیش بینی می شود ۱۷۵ هزار تن سیب زمینی در جنوب کرمان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

این مسئول یادآور شد: سیب زمینی جنوب کرمان نیز همانند بسیاری از محصولات کشاورزی این منطقه به کشورهای همسایه جنوبی، غربی و آسیای میانه صادر می شود.

 

کد خبر 2529066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha