۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶

نوش آبادی:

حوزه فرهنگ نیازمند انعطاف شجاعانه است

حوزه فرهنگ نیازمند انعطاف شجاعانه است

ساری - معاون پارلمانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگی باید انعطاف شجاعانه ای داشته باشیم زیرا زبان هنر، رساترین ابزار برای ارسال پیام اسلامی و انسانی به دنیاست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان گرامیداشت مقام مادر و هفته زن با بیان اینکه خداوند فاطمه زهرا (س) را به عنوان خیر کثیر معرفی کرده، گفت: این امر نشان از اهمیت و عظمت این شخصیت آسمانی است و بفرموده پیامبر اکرم (ص)، به عنوان سیده نساء عالم معرفی شده است.

وی با عنوان اینکه این بانوی بزرگوار الگوی تمام عیار برای تمام جهانیان است گفت: تمام ویژگیهایی ک می تواند برای تمام زنان عالم یک الگو باشد در این بانو نهفته است.

نوش آباد با بیان اینکه متاسفانه اسلام در دنیا مظلوم واقع شده، افزود: پیامهای ارزشمند اسلام به گوش جهانیان نرسیده و با یکسری تفکرات بسته و نگاههای افراطی گری ضربه بزرگی به آرمانهای والای الهی در اسلام زده شده است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به قتل، خشونت و یکسری گروههایی بنام اسلام در دنیا اشاره کرد و گفت: متاسفانه این گرهها بدترین ضربه را به بدنه اسلام وارد کرده اند.

همدلی و همزبانی دوسویه باشد

نوش آبادی به نامگذاری و شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همدلی و همزبانی انتخاب بسیار شایسته و بجایی از سوی مقام معظم رهبری بوده است و این رابطه باید دو سویه باشد.

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان پیشانی تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده، گفت: تحولات قبل و بعد از اسلام در این استان نشان از فرهیختگی مردم این خطه است و وقتی به عمق فرهنگ این استان نگاه می کنیم نخستین تمدن های ابتدایی در مازندران بارز است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تجلی همزبانی دولت و مدرم را در همکاری دانست و گفت: باید سوء ظن ها و بدبینی ها نسبت به دولت را از بین بریم و با اشاعه سوء ظن ها خدمات شایسته دولت را زیر سئوال نبریم.

وی در بخشی از سخنانش به مذاکرات هسته ای اشاره و اضافه کرد: متسفانه برخی افراد این موفقیت ها را با عنوان فروخته شدن ارزشها تخریب کرده اند.

نوش آبادی با بیان اینکه مردم مازندران همیشه حامی تفکرات علوی و شیعه در دنیا بوده است، تصریح کرد: شخصیت ها و مشاهیر بزرگ فرهنگی از این استان اسلامی بواسطه رای و حمایت مردم بوده است و بهترین سعادت برای مدیران خدمت به مردم است و باید هویت جموری اسلامی را بدور از نگاههای بسته بدنیا معرفی کرد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سیاست خارجی باید نرمش شجاعانه داشت و در حوزه فرهنگی باید انعطاف شجاعانه ای داشته باشیم.

نوش آبادی با بیان اینکه باید از امکانات موجود برای ارتقای نظام بهره بریم، افزود: نباید خود را محدود به یکسری شیوه های قدیمی و سنتی کرد بلکه امروز زبان و ابزار هنر رساترین ابزار در ارسال پیام اسلامی و انسانی به دنیاست.

در این مراسم احد جاودانی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معرفی و از خدمات حجت الاسلام ابراهیمی مدیرکل قبلی تقدیر شد.

کد خبر 2529097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha