۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

هشدار بروکسل به آتن درباره حفظ انسجام اتحادیه اروپا

هشدار بروکسل به آتن  درباره حفظ انسجام اتحادیه اروپا

رئیس پارلمان اروپا در آستانه سفر نخست وزیر یونان به مسکو، وی را از فکر خروج از اتحادیه اروپا بر حذر داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا، همزمان با سفر «آلکسی سیپراس» نخست وزیر یونان به مسکو، به وی هشدار داد که مبادا فکر به مخاطره انداختن انسجام اتحادیه اروپا را در سر بپروراند.

وی در مصاحبه با مجله آلمانی «بیلد» گفت: یونان خواهان انسجام بیشتر است و اتحادیه اروپا نیز انسجام لازم را برای این کشور تامین می کند. ما هم به نوبه خود از دولت آتن می خواهیم که این اتحاد را با اقدام یک جانبه خود و انصراف از فعالیت های مشترک اتحایه اروپا بر هم نزند.  

 اگرچه سفر آلکسی سیپراس به مسکو بیشتر بر پایه مقاصد اقتصادی است و بر حوزه هایی چون سرمایه گذاری، انرژی، توریسم و آموزش و پرورش تمرکز دارد، با این وجود حضور وی در روسیه از نظر سیاسی نیز مهم تلقی می شود چرا که وی موضع انتقاد آمیزی نسبت به وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه دارد.

دیپلمات های غربی از آن بیم دارند که مبادا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بخواهد دولت آتن را بیش از پیش به جدایی از اتحادیه اروپا ترقیب کند.

علاوه بر این سررسید بازپرداخت قسط ۲۲.۵ میلیون دلاری یونان که بخشی از بدهی ۲۷۰ میلیون دلاری این کشور به «صندوق بین المللی پول» را شامل می شود، در روز پنجشنبه این هفته به پایان می رسد و دولت های اروپایی از آن بیم دارند که مبادا موسکو آلکسی سیپراس را با پیشنهاد ارائه کمک مالی به آتن بیش از پیش وسوسه کند.

کد خبر 2529145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha