۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۱۱

آیت‌الله صفایی بوشهری:

استان بوشهر تاریخی پرشکوه در مبارزه با بیگانگان دارد

استان بوشهر تاریخی پرشکوه در مبارزه با بیگانگان دارد

دشتی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر سابقه طولانی و تاریخی پرشکوه در مبارزه بابیگانگان از هجوم پرتغالی‌ها تا مبارزه آمریکایی‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی صفایی بوشهر ظهر چهارشنبه در آئین نکوداشت شهید شاخص سازمان بسیج سال ۹۴ شهید نادر مهدوی که در روستای بحیری از توابع بخش مرکزی دشتی برگزار شد، اظهار داشت: جهاد و شهادت در تاریج اسلام و آموزه های فرهنگ دینی ما مایه بقا، استقلال، سرافزاری و سربلندی است.

وی افزود: عدم جهاد و شهادت مایه تسلیم و سرافکندگی است این یک نگاه راهبردی در نظام اسلامی و تجربه تاریخی در عمود حیات بشر است.

صفایی بوشهری ادامه داد: هر جا جهاد در قبال دشمن نبوده روح ایستایی مقاومت نبوده و به تبع شهادت نیز نبوده است و اولین اثر عدم جهاد و شهادت تسلیم در مقابل دشمنان و سرافکندگی تاریخی بوده است.

وی بیان کرد: در تاریخ سیاسی جهان بسیاری از کشورها که در آنها جهاد و روح شهادت طلبی نبوده تسلیم دشمن شدند و در تاریخ جهان و حیات خود سرافکنده شدند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/08/4/1634533.jpg

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: هند نمونه‌ای در تاریخ است که در جغرافیای نزدیک انگلیس حمله کرد و مقاومت نکردند، تسلیم شدند و آن تاریخ پر از جنایات انگلستان رقم زد ولی با ظهور گاندی حرکت جهادی شروع و مردم قیام و جانفشانی را پذیرفتند و استقلال بدست آوردند.

وی ادامه داد: اسلام نیز چنین است و در ایران نیز هرگاه دشمنان در مقابل ایران حمله می‌کردند و روح جهاد و شهادت وجود داشت آنجا پیروز می‌شدند و اگر نگاه جهاد و شهادت وجود نداشت ایران دچار بحران بیگانه می شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: جهاد و شهادت مایه بقا، استقلال، سرافرازی، توسعه و پیشرفت است و نبود آن مایه سرافکندگی و ذلت است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/08/4/1634528.jpg

استان بوشهر چهار بار موفق به شکست استکبارگران شد

وی با بیان اینکه طبیعت جهاد و شهادت پیروزی است، خاطر نشان کرد: تاریخ استان بوشهر پر از فراز و نشیب بسیار بوده و چهار بار مورد حمله قرار گرفته و هروقت که عالمان دین حکم جهاد و شهادت می دادند سرداران بزرگ پیشگام شدند.

صفایی بوشهری شناسامه استان بوشهر را ولایتمداری و شهادت طلبی خواند و گفت: از درخت تنومند خون ریسعلی دلواری سرداران این خطه همچون مهدوی به ثمر نشست و شهید مهدوی محصول تاریخ ایمان، اسلام و مکتب اهل بیت و مجاهدت ، رشادت و مقاومت استان است.

وی یادآور شد: اگر می بینید تمام جهان در مذاکرات هسته‌ای پای میز مذاکره در مقابل ایران می‌نشینند، این سربلندی و عزت ایران اسلامی است این محصول اسلام، انقلاب و مجاهدت شهدا و تدابیر مقام معظم رهبری است.

صفایی بوشهری بیان کرد: اگر می بینید فرزندان ایران، هئیت مذاکره کننده قدرت چانه زنی مقابل آمریکا و اتحادیه اروپا را دارد محصول شهادت شهدا، ریسعلی دلواری‌ها و مهدوی‌ها است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/08/4/1634531.jpg

وی افزود: اگر گروه ۱+۵ و تمامی کشورهای اغماری اینها به توافق در مقابل ایران مجبور می شوند و در مقابل ایران با نمایندگان مردم مطالب آنها را گوش بدهند و بپذیرند بواسطه همین شهدا است.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: به همین خاطر جهاد و شهادت محصول آنها بقاع و سربلندی و این آغازی برای سربلندی مردم است.

وی اظهار داشت: ایران اسلام خورشیدی برای بیداری جهانی و آغازی است برای حاکمیت روح ایمان، معنویت و عدالت است.

در این مراسم استاندار بوشهر و معاونین، فرماندار دشتی، مدیر کل دادگستری استان، فرمانده سپاه امام صادق(ع) و فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی استان بوشهر و خانواده معظم شهدا و ایترگان نیز حضور داشتند.

کد خبر 2529282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha