۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۴۱

حسام پور به مهر مطرح کرد:

حضور برجسته ترین رمان نویسان ادبیات کودک و نوجوان ایران در شیراز

حضور برجسته ترین رمان نویسان ادبیات کودک و نوجوان ایران در شیراز

شیراز- دبیر علمی پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: با نهایی شدن مقاله های رسیده به این همایش، برجسته ترین رمان نویسان ادبیات کودک و نوجوان ایران در شیراز حضور می یابند.

سعید حسام پور در گفتگو با مهر از قطعی شدن حضور چهره هایی چون هوشنگ مرادی کرمانی، فریدون عموزاده خلیلی، احمد اکبرپور، حميدرضا شاه‌آبادى، فرهاد حسن زاده، محمدرضا یوسفی، محمدرضا شمس، شکوه قاسم نیا و دیگر بزرگان ادبیات کودک و نوجوان ایران در این همایش خبر داد و افزود: در کنار اینها، یکی از برترین منتقدان ادبیات کودک و نوجوان جهان در این همایش به عنوان میهمان ویژه به سخنرانی می پردازد.

وی با اشاره به اینکه پروفسور جان استیونز، منتقد و نظریه‌پرداز نامدار معاصر و استاد زبان و ادبیات  انگلیسی در دانشگاه مكوآریِ سیدنی در استرالیاست، ادامه داد: نقدها و نظریات او به‌خصوص در حوزه‌ی ادبیات كودك و نوجوان با استقبال صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به ادبیات كودك و نوجوان مواجه شده است.

حسام پور بیان کرد: برخی از مقالات و نوشته‌های او در ایران از سوی مرکز مطالعات ادبیات کودک ترجمه و منتشر شده و برای منتقدان و پژوهشگران ایرانی نام شناخته‌شده‌ای است.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان با تایید اینکه تعداد چکیده مقاله برای این همایش مشخص شده است، بیان کرد: در نتیجه داوری مقاله ها، 51 مورد مقاله برای ارایه در این همایش دوروزه انتخاب شده است که به زودی عناوین آنها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان با محوریت رمان نوجوان همزمان با سومین جشنواره پژوهش با موضوع رساله ها و پایان نامه های برتر در قلمرو ادبیات کودک و نوجوان 15 و 16 اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه شیراز برگزار می شود.

کد خبر 2529296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha