۱۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۰۵

الله یاری:

ایجاد هم دلی میان نهاد کتابخانه ها و مردم در اولویت قرار دارد

ایجاد هم دلی میان نهاد کتابخانه ها و مردم در اولویت قرار دارد

قزوین- معاون توسعه کتابخانه های عمومی کشور گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۴ از سوی رهبری، ایجاد همدلی و هم زبانی میان نهاد کتابخانه ها و مردم در راس همه برنامه ها و اولویت ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد الله یاری در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل پیشین و جدید نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین که ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات کتابخانه علامه رفیعی قزوین برگزار شد، بیان کرد: آقای دولتی در انجام امور کتابخانه های عمومی استان قزوین دارای پشتکار و پیگیری خوبی بودند که قابل ستایش و قدردانی است که در این بین طبیعی است که برای تعویض لباس خدمت و اعمال تغییرات برای تزریق ایده های گوناگون و جدید کماکان با آقای دولتی در جاهای دیگری همکاری داشته باشیم.

این مسئول در رابطه با انتصاب مهدی رمضانی به سمت مدیر کلی نهاد کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز اظهار داشت: آقای رمضانی فردی بیگانه با فرهنگ قزوین نیست بلکه برعکس، وی سال ها در عرصه فرهنگ و هنر این استان حضور داشته است و تلاش های فراوانی را در این حیطه انجام داده است.

وی ادامه داد: هنرمندان، نویسندگان و شاعران قزوینی آقای رمضانی را به خوبی می شناسند که بر همین اساس امیدواریم با برخورداری از این سابقه، ایشان در عرصه فرهنگ و تحصیلات عالی در دوره دکتری، جایگاه استان در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش ازیش ارتقا یابد.

الله یاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره با ارتباط تنگاتنگ نهاد کتابخانه ها و بطن جامعه بیان کرد: نهاد کتابخانه ها با برخورداری از ۳۲۰۰ کتابخانه عمومی، استفاده از ۶۵۰۰ کتابدار و بیش از ۷۰۰ کتابخانه روستایی به ایجاد همدلی و همزبانی بیش از پیش با جامعه نیاز دارد.

این مسئول گفت: امروز در پی تحقق این مسئله هستیم که کتابداران با تامین نیازهای مالی خود ظرفیت علمی شان را در امر کتابداری و اشاعه فرهنگ کتاب صرف کنند.

این مسئول همچنین در رابطه با تعامل سایر دستگاه ها و نهاد کتاب خانه ها گفت: امیدواریم که طی سال جاری شهرداری و شورای شهر قزوین همکاری و تعامل بیشتری با نهاد کتابخانه های استان به عمل بیاورند و این اداره را در راستای جذب اعتبارات بیشتر که در راستای اشاعه فرهنگ استان مصروف می شود یاری رسان باشند.

کد خبر 2529381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha