۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۰۰

رافائل مائوریلو:

حرکت شهید صدر در تاریخ بشریت اهمیت دارد

حرکت شهید صدر در تاریخ بشریت اهمیت دارد

شرق شناس ایتالیایی در نشست بزرگداشت شهید صدر گفت: آیت الله صدر و خواهرشان سیده بنت الهدی و همچنین دیگر افراد این خاندان همچون شجره طیبه و اطلس حقیقی در این خاندان می درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت آیت الله شهید سیدمحمدباقر صدر و خواهر ایشان بنت الهدی صدر با حضور آیت الله اراکی و جمعی از محققان در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر رافائل مائوریلو، شرق شناس و پژوهشگر خاندان صدر پیرامون شخصیت برجسته این اندیشمند بزرگ جهان اسلام گفت: شخصیت برجسته آیت الله صدر نقش عظیمی در تحکیم مبانی اعتقادی و نگرش همه جانبه برای انسانهای معاصر و هدایت آنها به سوی تکامل داشت.

وی افزود: شخصیت آیت الله محمدباقر صدر و خواهر بزرگوارشان سیده بنت الهدی در تمام زندگی فردی و اجتماعی افراد می تواند الگو به شمار آید افکار و اندیشه های آیت الله صدر به قدری تأثیرگذار است که کتابهای ایشان به زبانهای مختلفی ترجمه شده است.

وی با اشاره به ویژگیهای مشترک علمای برجسته جهان اسلام اظهارداشت: اغلب علمای برجسته جهان اسلام و به ویژه خاندان آیت الله صدر دارای ویژگی های مشترک و خاص هستند به عنوان مثال اغلب آنها تولدی شگفت آور دارند و در خانواده ای برجسته متولد می شوند.

این شرق شناس ایتالیایی تصریح کرد: اغلب علمای بزرگ جهان اسلام با فوت پدر مواجه می شوند و قابلیت کسب علوم حوزوی را پیش از موعد دارند آنان در مکتب بزرگترین عالمان جهان اسلام درس می خوانند و آموزش می بینند.

وی افزود: سیدمحمدباقر صدر و سیده بنت الهدی یک قدم جلوتر از علمای عصر خود بودند و ضمن برخورداری از برکت و آثار مختلف نقش پیشگام و حقیقی داشتند. آیت الله صدر و خواهرشان سیده بنت الهدی و همچنین دیگر افراد این خاندان همچون شجره طیبه و اطلس حقیقی در این خاندان می درخشیدند آنان به معنای حقیقی مسئولیت خود را به درستی انجام دادند. به عنوان مثال کسی که سید است باید در عمل پیرو اهل بیت(ع) باشد و مسئولیت سنگینی بر دوش اش است و این خاندان به این مسئولیت سنگین عمل کردند.

رافائل مائوریلو عنوان کرد: حرکت شهید صدر در تاریخ بشریت اهمیت دارد و افکار او همراه با جهان بینی توحیدی، مبانی انسانی بود. از ویژگی های اخلاقی آیت الله صدر مردم داری و احترام به دیگران بود. ایشان ضمن مهرورزی و همدوستی با اطرافیانشان به هر گروهی که به دیدار او می آمدند احترام می گذاشتند.

وی افزود: شهید آیت الله محمدباقر صدر و شهید آمنه بنت الهدی شخصیت هایی بودند که در مسیر اسلام گام برداشته و به عنوان یک اطلس حقیقی مطرح می شوند و دیگران به شرط دارا بودن اخلاق اهل بیتی و پذیرفتن شجره طیبه اهل بیت(ع) می توانند در مسیر افکار این شهدا حرکت کنند.

رافائل مائوریلو اظهار کرد: کسانی که از تفکرات آیت الله صدر پیروی می کنند بدون ترس زندگی کرده و تمام مشکلاتشان را با مکتب اسلام حل می کنند و اگر جایی اسلام پاسخگوی تمام مشکلات ما نیست مشکل از اسلام نیست بلکه در انتقال و ارتباط با مفاهیم و مبانی آن دچار مشکل هستیم.

گزارش تصویری این نشست را می توانید از اینجا ببینید!

کد خبر 2530059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha