۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱

دو خبر از جشنواره فیلم کوتاه «سماء»

همایش «تصویر قلم» برگزار می‌شود/ معرفی داوران بحش «نسل نو»

همایش «تصویر قلم» برگزار می‌شود/ معرفی داوران بحش «نسل نو»

همزمان با آیین گشایش نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سما» در تاریخ ۲۲ فروردین، دومین همایش «تصویر قلم» به همت موسسه فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی همزمان با سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی و همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، دومین همایش «تصویر قلم» را برگزار می کند.

هدف از برگزاری دومین همایش «تصویر قلم»، ردیابی اندیشه های سید شهیدان اهل قلم در آثار سینمای ایران است و در این همایش کارشناسان و نظریه پردازان نقطه نظرات خود را نسبت به موضوع نقد از منظر شهید آوینی بیان می کنند.

پس از برگزاری این همایش در ساعت ۱۷ روز شنبه ۲۲ فروردین در سینما فلسطین، اولین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «سماء» طی مراسم ویژه فعالیت خود را آغاز می کند.

همچنین در این مراسم گرامیداشت زنده یاد رسول ملاقلی پور برگزار خواهد شد. نمایش فیلم «روباه» ساخته بهروز افخمی و رونمایی از کتاب «حجاب و عفاف از نگاه نوروبیولوژی» از دیگر برنامه های آیین گشایش جشنواره فیلم «سماء» خواهد بود.

هیات داوران بخش «نسل نو» جشنواره «سماء» معرفی شدند

اعضای هیات داوری نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» در بخش «نسل نو» که متعلق به فیلمسازان جوان و دانشجویان سینما است معرفی شدند.

محمد خزاعی، مهدی نادری و بهروز شعیبی به عنوان داوران فیلم های ارسال شده در بخش «نسل نو» معرفی شدند و قرار است از میان آثار مورد تایید هیات انتخاب، برترین ها در این بخش را مورد داوری قرار دهند.

فیلم های ارسال شده به بخش «نسل نو» در دو گروه مستند و داستانی مورد داوری قرار گرفته است. مجموع فیلم های ارسال شده در بخش داستانی «نسل نو»، ۴۲۸ اثر بوده که هیات انتخاب از این تعداد ۵۳ فیلم را برای داوری انتخاب کرده است.

همچنین در بخش مستند «نسل نو»، ۱۰۲ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه «سماء» ارسال شده بود که از این تعداد ۱۸ فیلم توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سماء» با موضوع «سبک زندگی اسلامی - ایرانی» از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۷ فروردین ماه به دبیری مجتبی امینی در سینما فلسطین برگزار می شود.

 

کد خبر 2530154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha