۲۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۲۴

محزون خبر داد:

بیش از ۱۳ میلیون ایرانی مزین به نام و القاب حضرت فاطمه(س) هستند

بیش از ۱۳ میلیون ایرانی مزین به نام و القاب حضرت فاطمه(س) هستند

قم - مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت ثبت احوال کشور گفت: تا کنون ۱۳ میلیون و ۱۵۳ هزار نفر مزین به نام و القاب حضرت صدیقه کبری هستند که در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) علی اکبر محزون در اجتماع بزرگ سادات فاطمی که همزمان با میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه زهرا(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، گزارشی از آمار اسامی حضرت فاطمه زهرا(س) و سادات فاطمی در کشور ارائه داد.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ سادات فاطمی به صورت همزمان در سراسر کشور گفت: افتخار ایرانیان اتصال با شجره پاک و مطهره حضرت فاطمه زهرا(س) بوده و همواره احترام خاصی برای سادات فاطمی قائل بودند.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت ثبت احوال کشور با اشاره به رشد ۱.۴ جمعیتی ایران گفت: در کنار این رشد جمعیتی، شاهد رشد ۲.۵ درصدی سادات در کشور هستیم که در این میان بیشترین تراکم جمعیتی سادات نسبت به جمعیتشان به ترتیب مربوط به استان مازندران با ۱۱ درصد، استان یزد با ۱۰ درصد و استان‌های قم و کهکیلویه و بویراحمد نیز در رتبه سوم با ۹ درصد اختصاص دارد.

وی افزود: در حدود ۳۵ درصد جمعیت سادات ایران در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی هستند.

محزون با بیان اینکه سازمان ثبت احوال آمادگی دارد برای کسانی که مستنداتی از اجدادشان در دست دارند که آنها را به سادات منتسب می‌کند ولی در اسناد هویتیشان قید نشده همکاری کند، گفت: این افراد می‌توانند با کمترین تشریفات قانونی اقدام به درج سیادت در اسناد هویتی خود کند.

وی افزود: مجمع جهانی سادات با مشارکت ثبت احوال کشور به این سمت حرکت خواهد کرد که با بررسی‌های دقیق در داخل و خارج کشور، اقدام به شناسایی دقیق اطلاعات سادات داشته باشد.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت ثبت احوال کشور به آمار اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) در کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۳ میلیون ۱۵۳ هزار نفر مزین به نام و القاب حضرت صدیقه کبری هستند که در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور به ثبت رسیده است و از این میان ۴ میلیون نفر نام «فاطمه» و نزدیک به ۳ میلیون نفر نیز به نام «زهرا» نامگذاری شده‌اند.

وی افزود: در کل کشور نام «فاطمه» همچنان بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است که بالا‌ترین درصد انتخاب نام و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) به استان قم با ۳۱.۵ درصد اختصاص دارد. استان‌های یزد با ۱۷ درصد و خراسان جنوبی با ۱۶.۵ درصد نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

محزون در پایان افزود: سازمان ثبت احوال کشور از سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا سالروز ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) برای افرادی که تمایل به تغییر نامشان به نام‌های مبارک «فاطمه»، «زهرا» و «علی» هستند، با کمترین تشریفات اداری این کار را انجام می‌دهد.

کد خبر 2530162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha