۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۰۶

مدیر بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر:

۷۵ شرکت و خریدار خارجی در بازار فیلم تهران حضور دارند

 ۷۵ شرکت و خریدار خارجی در  بازار فیلم تهران حضور دارند

مدیر بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با تشریح شیوه جدید برگزاری بازار فیلم تهران، از حضور بیش از ۷۵ شبکه تلویزیونی، شرکت، مدیر فستیوال و میهمان در این بازار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش امینی مدیر بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر درباره آخرین وضعیت آماده ‌سازی بازار فیلم تهران گفت: این بازار فیلم در طبقه دوم مجموعه پردیس سینمایی ملت تهران برگزار می‌شود و مختص ارائه و فروش فیلم‌های ایرانی است.

وی درباره برگزاری بازار فیلم جشنواره فیلم فجر با این شیوه توضیح داد: برگزاری بازار با این شیوه برای اولین بار است که در جشنواره فجر اتفاق می‌افتاد. کشورهای کمی در آسیا این نوع بازار جدید را دارند و معتقدیم که این نوع از برگزاری بازار می‌تواند بخشی زیادی از کاستی‌هایی که کارشناسان سینمایی درباره بازار فیلم جشنواره به آن اشاره می‌کنند را حل کند و یا به حداقل برساند.

مدیر بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر درباره تعداد آثاری که در بازار فیلم تهران عرضه می‌شوند، گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر از صاحبان فیلم‌ها و تهیه‌کنندگان سینمای ایران جمع آوری شده است که در بخش‌های بلند، کوتاه، مستند و انیمیشن دسته‌ بندی می‌شوند. تمام این فیلم‌ها روی یک سرور مرکزی بارگذاری شده و در اتاق نمایش‌های کوچکی که تعبیه شده است، در اختیار خریداران خارجی قرار می‌گیرد.

امینی همچنین تاکید کرد: فیلم‌های حاضر در بازار فیلم تهران به انتخاب و تشخیص تهیه‌کنندگان سینمای ایران عرضه می‌شوند اما طبیعی است که تولیدات سال‌های اخیر در میان این فیلم‌ها بیشتر دیده می‌شود. ضمن آنکه در این بازار، غرفه‌های برای شرکت‌های ایرانی تولید‌ و پخش‌ کننده آثار سینمای ایران پیش ‌بینی شده است تا بتوانند با میهمانان خارجی به گفت‌وگو بنشینند.

مدیر بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با ابراز خرسندی از استقبال شرکت‌های خارجی از بازار فیلم تهران و شیوه جدید عرضه محصولات ایرانی در آن، گفت: تاکنون بیش از ۱۰ شبکه تلویزیونی خارجی، بیش از ۱۵ مدیر فستیوال معتبر و ۵۰ شرکت مختلف خارجی از حدود ۷۰ کشور دنیا برای حضور در بازار فیلم تهران ثبت نام کرده‌اند و از پنجم تا دوازدهم اردیبهشت ‌شاهد حضور آن‌ها در پردیس سینمای ملت تهران خواهیم بود.

بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر، از ۵ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 2530869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha