۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۷:۴۶

در سال گذشته/

۶۰۰ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در خراسان شمالی تأیید شد

۶۰۰ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در خراسان شمالی تأیید شد

بجنورد- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ مورد درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور کارگاه های مشمول قانون کار این استان تأیید شد.

حسن نوری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ارائه ۷۶۶ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور کارگاه های مشمول قانون کار خراسان شمالی در سال گذشته اظهار کرد: پرونده این تعداد متقاضی استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور طی ۳۴ جلسه در کمیته های بدوی و تجدید نظر استان در سال ۹۳ مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از مجموع درخواست های مطرح شده در کمیته ها پس از بررسی و داوری انجام شده، ۶۳۲ درخواست مورد تایید قرار گرفت و جهت اقدام به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

نوری افزود: کارهای سخت و زیان آور شامل کارهایی است که در آنها عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت های جسمی و روانی در فرد ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: افرادی که حداقل بیست سال متوالی و بیست و پنج سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته و در هر مورد حق بیمه مدت مزبور خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده باشند می توانند با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل سکونت خود برای استفاده از خدمات بازنشستگی اقدام کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در پایان از تعامل خوب و سازنده دستگاه های مرتبط به ویژه اداره کل تامین اجتماعی استان و همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در راستای مرتفع ساختن مشکلات پیش روی این حوزه قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی افزون بر ۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال است که حدود ۱۳ هزار نفر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

کد خبر 2532922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha