۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰

دو خبر از سینما

«انارهای نارس» نقد می‌شود/ جشن صدمین نشست کانون «خط سوم»

«انارهای نارس» نقد می‌شود/ جشن صدمین نشست کانون «خط سوم»

نقد و نمایش فیلم «انارهای نارس» در خانه هنرمندان و برگزاری جشن صدمین نشست کانون فیلم فرهنگسرای ملل از جمله خبرهای امروز سینما هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «انارهای نارس» نخستین فیلم مجیدرضا مصطفوی است که از سوم اسفند ماه سال گذشته در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده و بنا بر اعلام سایت گروه «هنر و تجربه» این فیلم تا کنون مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

این فیلم ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۵ فروردین ماه سال جاری در خانه هنرمندان اکران و بعد از آن نشست پرسش و پاسخ فیلم با حضور عوامل و اهالی رسانه برگزار می شود که سید رضا صائمی منتقد سینما اجرای این مراسم را بر عهده خواهد داشت.

«انارهای نارس» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ حضور داشت و نامزد دو سیمرغ بلورین بود. این اثر همچنین در جشنواره فیلم مسکو و سائوپائولو نیز حضور داشت.

آنا نعمتی، پژمان بازغی، قطب الدین صادقی، مهران رجبی، شبنم معززی، ساقی زینتی و رابعه مدنی از بازیگران این فیلم هستند.

برخی از عوامل فیلم عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: مجیدرضا مصطفوی، مجری طرح و سرمایه گذار: آرش الیاسی، نویسنده: مهدی تراب بیگ، مجیدرضا مصطفوی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، مدیر صدابرداری: بهروز معاونیان، طراحی و ترکیب صدا: بهمن اردلان، طراح چهره پردازی: رسول سیدعربی، آهنگساز: حامد ثابت، مدیر جلوه های ویژه: آرش آقا بیک، جانشین تولید: امیر یمینی، عکاس: مژده لباسچی و اشکان مهران، تدوین: مجیدرضا مصطفوی، مشاور رسانه ای: سام بهشتی، طراحی صحنه و لباس: حسن روح پروری، مدیر جلوه های بصری: فرید ناظر فصیحی.

جشن یکصدمین نشست کانون فیلم فرهنگسرای ملل

جشن یکصدمین نشست کانون فیلم فرهنگسرای ملل با عنوان «خط سوم» با حضور هنرمندان، اعضای کانون و علاقمندان به سینمای جهان چهارشنبه ۲۶ فروردین برگزار می شود.

کانون فیلم ملل از اردیبهشت ۹۰ در قالب برنامه سینما- اقتباس کار خود را آغاز کرد که به بررسی فیلم های اقتباسی و درخشان تاریخ سینما پرداخت.

بر این اساس در ۴۰ جلسه نخست فیلم هایی چون مردی برای تمام فصول، ربه کا، کرامر علیه کرامر، سه گانه پدر خوانده، پل رودخانه کوای، جوخه، سکوت پره ها، خاطرات یک کشیش روستا، گاندی، استاکر، سولاریس، هفت دلاور، آشوب، هملت، مکبث، اتللو و... نمایش و مورد بررسی قرار گرفت.

در دوره جدید نیز این کانون با عنوان کانون فیلم «خط سوم» به کار خود ادامه داد و بررسی آثار ارزشمند روز سینمای جهان را در دستور کار خود قرار داد، اما همچنان مخاطبان علاقه مند به سینمای کلاسیک را هم در نظر گرفت تا آثاری همچون دربارانداز، دیکتاتور بزرگ، اسپاتارکوس را به نمایش درآورد و همچنین آثاری مانند سر آغاز، سه گانه بتمن، لینکلن، آخرین موهیکان، باد می وزد و... اکران و تحلیل شد.

در این نشست کیک یکصدمین نشست کانون فیلم «خط سوم» توسط هنرمندان مهمان و اعضای کانون برش خواهد خورد و پیرامون اهداف و استمرار فعالیت های کانون، امیرحسین بابایی به عنوان مسئول این تشکل به ایراد سخن خواهد پرداخت.

پس از پایان جشن، فیلم «لاک» ساخته استیون نایت با بازی تام هاردی به نمایش در می آید. لاک یک درام بریتانیایی است که در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی استیون نایت ساخته شد. تمام فیلم در اتومبیل می‌گذرد در حالی که هاردی با رییس، همکاران، همسر و فرزندانش پای تلفن و در حین رانندگی صحبت می‌کند.

علاقمندان می توانند برای حضور در این برنامه چهارشنبه ۲۶ فروردین ماه ساعت ۱۶ به فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه مراجعه کنند.

کد خبر 2533090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha