۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۱۲

مجتبی موسوی به مهر خبر داد:

احتمال اضافه شدن فلز آهن به سمپوزیوم مجسمه‌سازی

احتمال اضافه شدن فلز آهن به سمپوزیوم مجسمه‌سازی

دبیر هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران از احتمال اضافه شدن متریال فلز برای ساخت آثار این سمپوزیوم و همچنین بالا رفتن تعداد میزگردها و نشست ها برای مباحث نظری سخن گفت.

سیدمجتبی موسوی دبیر هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران درباره برنامه هایی که قرار است در سمپوزیوم هفتم داشته باشد به خبرنگار مهر گفت: اولین اقدام ما در ابتدای این دوره تشکیل شورای سیاست گذاری خواهد بود که مصوبات شورای سیاست گذاری مبنای تعیین شرایط برای شرکت و حضور یافتن هنرمندان در سمپوزیوم است.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد در هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تغییراتی نسبت به دوره های گذشته وجود داشته باشد بعد از نظرات شورای سیاست گذاری خواهد بود. 

رییس شورای سیاست گذاری هفتمین سمپوزیوم بین المللی تهران با اشاره به اینکه فعالیت ها در ادامه دوره های گذشته خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس تجربیاتی که ما پیش از این داشته ایم سمپوزیوم هفتم با رویکرد ارتقای هنر مجسمه سازی کشور از طریق آفرینش های هنری و تعاملاتی که بین هنرمندان ایرانی و خارجی در سمپوزیوم ایجاد می شود برگزار خواهد شد و ما امیدواریم فرصت مناسبی در اختیار هنرمندان قرار بگیرد تا بتوانند توانمندی های خود را ارایه کنند.

موسوی در جزییاتی از این سمپوزیوم مجسمه سازی اظهار کرد: در این دوره زمانبندی برای اجرای سمپوزیوم در مهرماه برای ما اهیت زیادی دارد که بخش های اصلی و دانشجویی باقی می ماند و رویکرد حمایتی و آموزشی ما ادامه دارد.

دبیر هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با اشاره به احتمال اضافه شدن متریال دیگری به این سمپوزیوم عنوان کرد: سمپوزیوم تهران از چند سال پیش ماده تخصصی خود را سنگ اعلام کرده است با این حال یکی از مواردی که در شورای سیاست گذاری حتما مورد بحث قرار خواهد گرفت امکان اضافه کردن متریال جدید خواهد بود که به احتمال زیاد فلز است و ممکن است تمرکز ما روی آهن باشد. البته هنوز به دلیل اینکه شورای سیاست گذاری دراین باره بحث نکرده است نمی توان بیشتر سخن گفت و تنها یک احتمال است.

موسوی اضافه کرد: همچنین به نظر می رسد که نیاز است در این دوره در کنار فعالیت مجسمه سازی و آفرینش های هنری شرایط گفتگو را بیشتر کنیم که این مساله در سال های گذشته هم با برگزاری نشست ها انجام می شد اما باید بیش از پیش این گفتگوها و میزگردها برگزار شود و حتی امکان نقدهای نوشتاری در سایت ها بیشتر شود. اتفاقات هنری به نوبه خود جریان ساز هستند و در کنار این اتفاقات هنری مباحث تئوری و نقد هم باید وجود داشته باشد.

وی در پایان درباره زمان شروع جلسات شورای سیاست گذاری یادآور شد: از هفته آینده جلسات شورای سیاست گذاری شروع می شود که تعداد این جلسات ممکن است زیاد باشد و در پایان جلسات مصوبه های شورا اعلام خواهد شد.

کد خبر 2533163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha