۲۴ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۴۲

ارتقاء فرهنگ مطالعه به همکاری گسترده رسانه ها نیاز دارد

ارتقاء فرهنگ مطالعه به همکاری گسترده رسانه ها نیاز دارد

قزوین- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: گسترش انگیزه کتابخوانی در جامعه، در سایه همکاری و حمایت گسترده رسانه ها و سایر ابزارهای فرهنگ ساز محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، مهدی رمضانی در دیدار با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: تاثیرگذاری رسانه ها بر افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و به طور قطع اطلاع رسانی صحیح و موثر به مردم در این حوزه می تواند موجب تحولات گسترده ای در امر مطالعه شود.

وی در ادامه گفت: رسانه ها می توانند با تهیه خوراک فکری مناسب و مفید برای مخاطبان و معرفی مجموعه های خدمات رسان فرهنگی، نقشی مهم در تغییر نگرش مردم به امر مطالعه داشته و به ویژه این مهم را از سنین پایه در جامعه نهادینه کنند.

رمضانی تاکید کرد: رویکرد مهم ما افزایش انس و علاقه مردم به کتاب و مطالعه مفید است که به طور قطع این مهم بدون پشتیبانی رسانه ها محقق نمی شود.

این مسئول با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که «فراگیر شدن تبلیغات کتاب و کتابخوانی در دستگاه های ارتباط جمعی و تبلیغاتی ضروری است» افزود: شایسته است دغدغه های مقام معظم رهبری در امر کتاب و کتابخوانی  هرچه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و با بسیجی همگانی به منویات ایشان در این زمینه جامعه عمل پوشانده شود.

علی علیمحمدی نایب رئیس خانه مطبوعات استان در این دیدار ضمن تبریک انتخاب رمضانی به سمت مدیرکل کتابخانه های قزوین ابراز امیدواری کرد در سال همدلی و همزبانی مسئولان و اصحاب رسانه با حمایت  هم برای پیشبرد اهداف ارزشمند فرهنگی گام بردارند.

وی انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف را از جمله اقدامات خانه مطبوعات استان ذکر کرد و افزود: در قالب این تفاهم نامه ها امکان همکاری موثرتری فراهم می شود که با این روند می توان سطح کمی و کیفی برنامه های فرهنگی را در سطح استان ارتقا داد.

نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کودکان، اولویت اقدامات مشترک کانون و کتابخانه ها است

حسین علیجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین نیز ظهر دوشنبه در دیدار با مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: همکاری در اجرای برنامه های مفید فرهنگی در اولویت اقدامات و فعالیت های مشترک کانون پرورشی و کتابخانه های عمومی خواهد بود.

در این دیدار، حسین علیجانی ضمن تبریک انتخاب رمضانی به سمت مدیریت کتابخانه های استان اظهار داشت: امید است با همکاری کتابخانه های عمومی زمینه برای گسترش برنامه های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان افزایش یابد.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری آماده ارایه کتاب های کودک به منظور غنی سازی منابع بخش های کودک کتابخانه های عمومی است.

علیجانی یادآور شد: حوزه کاری کتابخانه ها و کانون، اشتراکات بسیاری دارد و در نهایت هدف هر دو دستگاه نیز ارایه خدمات متنوع و مفید برای مخاطبان به ویژه نسل جوان است که امید است در این زمنیه موفق شویم.

رمضانی نیز در این دیدار صمیمانه، ارایه خدمات تخصصی کتابخانه ای به کتابخانه کانون را از اقدامات مهم ذکر کرد و افزود: کودکان آینده سازان جامعه هستند و برای برخورداری از جامعه ای ایده آل و گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار لازم است هرچه بیشتر به تربیت وتعلیم کودکان و خردسالان توجه شود.

وی ضمن ابراز خوشنودی از حمایت کانون از فعالیت های کتابخوانی اضافه کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری تمامی دستگاه ها برای افزایش فرهنگ مطالعه در جامعه باید احساس مسئولیت داشته باشند که به حمدالله این نگاه دراستان قزوین وجود دارد.

در پایان این دیدار مقرر شد  تفاهم نامه ای بین کانون پرورش فکری و کتابخانه ها در راستای افزایش فعالیت های فرهنگی منعقد شود.

کد خبر 2533474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha