۲۵ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۵۷

از سوی کمیته امداد خراسان شمالی/

۷.۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بهسازی مسکن محرومان اعطا شد

۷.۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای بهسازی مسکن محرومان اعطا شد

بجنورد- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از کمک بلاعوض ۷.۷ میلیارد ریالی این نهاد به منظور تأمین و بهسازی مسکن محرومان استان خبر داد.

محمد علی اکبریانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیش از هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تأمین و بهسازی مسکند محرومان روستایی در استان پرداخت کرده است.

وی افزود: این نهاد با شناسایی انواع نیازهای اقشار محروم استان و باهدف رفع نیاز های اساسی آنها گام های موثری جهت رفع نیاز و توانمند سازی آنها برداشته که از این جمله می توان به حل مشکل تامین مسکن محرومان و نیازمندان اشاره کرد.

اکبریانی اضافه کرد: با توجه به هدف کاهش مهاجرت از روستا به شهر، تلاش شده بیشترین اعتبارات به مددجویان ساکن روستا تخصیص یابد و در همین رابطه ۶۵ درصد اعتبارت این نهاد برای روستاییان محروم تحت حمایت تخصیص یافته است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: هرساله جهت کمک به بازگشت مددجویان به روستا، تسهیلاتی از سوی کمیته امداد از جمله وام های قرض الحسنه اشتغال و کمک های نقدی و بلاعوض برای محرومین روستایی در نظر گرفته می شود که در این راستا در سال ۹۳ مبلغ ۱۹۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به مهاجرین از شهر به روستا پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2534078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha