۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۶:۴۳

امیری:

۱۵ فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان شمالی تحویل داده شد

۱۵ فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان شمالی تحویل داده شد

شیروان- رئیس اداره بهزیستی شیروان گفت: ۱۵ فرزند از شیرخوارگاه حضرت فاطمه(س) این شهرستان به متقاضیان فرزندخواندگی در شهرستان های خراسان شمالی تحویل داده شد.

خلیل امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، از تحویل ۱۵ فرزند به متقاضیان فرزند خواندگی در خراسان شمالی خبر داد و افزود: طی دو ماه پایانی سال گذشته ۱۵ فرزند زیر هفت سال از شیرخوارگاه حضرت فاطمه(س) شیروان به متقاضیان فرزندخواندگی در شهرستان های استان تحویل داده شد.

وی اضافه کرد: این فرزندان به افرادی تحویل داده می شود كه درخواست خود را به این نهاد ارائه داده باشند و شرایط آنها بررسی و صلاحیت آنان تایید شود.

رئیس اداره بهزیستی شیروان با اشاره به اینكه اغلب در جامعه خرید و فروش كودكان مشاهده می شود، تصریح كرد: برای جلوگیری از این موضوع باید متقاضیان برای فرزندخواندگی از طریق بهزیستی اقدام و مراحل قانونی را طی كند در غیر این صورت با این افراد برخود های قانونی لازم صورت می گیرد.

امیری با اشاره به این که براساس قانون زوجینی كه دارای فرزند نیستند و طبق تاییدیه های پزشكی صاحب فرزند نمی شوند اجازه سرپرستی كودكان زیر ۱۲ سال تحت پوشش مراكز بهزیستی را دارند، افزود: عدم سوء پیشینه، مناسب بودن شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زوجین برای فرزندخواندگی از جمله شرایطی است که می بایست متقاضیان فرزند خواندگی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در شیرخوارگاه فاطمه الزهرا به عنوان تنها مرکز نگهداری کودکان در استان خراسان شمالی ۲۴ کودک به صورت مختلط از بدو تولد تا هفت سالگی نگهداری می شوند.

به گفته رییس اداره بهزیستی شهرستان شیروان اکنون دو مرکز نیز برای نگهداری دختران و پسران بی سرپرست و بدسرپرست به صورت هیئت امنایی در این شهرستان فعالیت دارند که ۳۰ کودک هفت تا ۱۴ ساله را نگهداری می کنند.

کد خبر 2534573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha