۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶

علی نیا:

جذب سرمایه گذار در خراسان شمالی نیازمند تكمیل زیرساخت ها است

جذب سرمایه گذار در خراسان شمالی نیازمند تكمیل زیرساخت ها است

بجنورد- معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: جذب سرمایه گذار برای واحدهای تولیدی و ضعنتی این استان نیازمند تكمیل زیرساخت های لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن علی نیا ظهر چهارشنبه در بازدید از شهرك صنعتی بجنورد و بیدك با بیان این مطلب اظهار داشت: خراسان شمالی ویژگی های خاص و منحصر به فردی در حوزه های مختلف دارد اما به دلیل دست نیافتن به شاخص های لازم برای توسعه یافتگی، هنوز استان نوپایی تلقی می شود.

وی گفت: نیروی انسانی زیاد یكی از پتانسیل های خوب استان به شمار می رود و از این جهت باید به مطالبات و خواسته های آنان برای دست یافتن به توسعه استان توجه شود.

علی نیا اظهار داشت: باید زمینه بروز و اجرای فعالیت های مختلف برای نیروی انسانی استان فراهم شود اما در این راستا جذب سرمایه گذار برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز نیازمند تكمیل زیرساخت های آن است.

وی گفت: در حال حاضر شهرك های صنعتی استان مشكل تاسیساتی ندارند اما باید برای آسفالت معابر و ... اقدمات لازم صورت پذیرد كه این امر نیازمند اعتبار و بودجه است.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: خراسان شمالی با محدودیت های جدی مالی مواجه است و با جذب اعتبارات ناچیز نیز اهداف محقق نخواهد شد.

وی گفت: اگر جاذبه روحی و روانی در شهرك های صنعتی وجود داشته باشند به طور حتم صنعتگران با رغبت بیشتری فعالیت های خود را ادامه خواهند داد.

مدیركل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این بازدید گفت: حمایت از واحدهای صنعتی در بخش مالی و بانكی به دلیل كمبود منابع مناسب نیست.

یحیی نیكدل افزود:‌ یكی از راهكارهای حمایتی از واحدهای تولیدی خراسان شمالی به عنوان استان كم برخوردار در نظر گرفتن معافیت های مالی است تا انگیزه برای سرمایه گذاری افزایش یابد.

این مسئول با اشاره به اینكه محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی استنان به كشورهایی همچون تركمنستان، عراق، افغانستان و ... صادر می شود خواستار حمایت بیشتر از این واحدها شد.

وی اظهار داشت: اگر حمایت های لازم صورت بگیرد توانمندی در نیروی انسانی، میزان تولید، اشتغال، صادرات و ... افزایش می یابد.

نیكدل با بیان اینكه سال گذشته ۱۴۵ میلیون دلار صادرات از استان پیش بینی شده بود افزود: این میزان با رشد ۷۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن به ۲۵۹ میلیون دلار صادرات رسید.

کد خبر 2535061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha