۲۶ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۲۰

مصلح مطرح کرد:

ظرفیت دانشگاه دولتی استان بوشهر متناسب با قابلیت‌های استان نیست

ظرفیت دانشگاه دولتی استان بوشهر متناسب با قابلیت‌های استان نیست

بوشهر - رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: ظرفیت دانشگاه دولتی استان بوشهر متناسب با قابلیت‌های استان نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید مصلح عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: دانشگاه خلیج فارس بوشهر از سال ۷۱ با ۶۹ دانشجو راه‌اندازی شد که در ابتدا دارای یک دانشکده و دو رشته دانشگاهی بود.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت دانشکده در دانشگاه خلیج فارس داریم که دو دانشکده را در دست راه‌اندازی داریم. همچنین دو پژوهشکده نیز در دانشگاه خلیج فارس بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه ۴۶ مرکز آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه داریم، اضافه کرد: در دانشگاه هم اکنون چهار هزار و ۷۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه نسبت تعداد دانشجویان دولتی به جمعیت در سطح کشور ۹ به هزار است، ادامه داد: نسبت دانشجویان دانشگاه دولتی به دیگر دانشجویان نیز ۱۵ درصد است که در استان بوشهر با این امار فاصله داریم.

مصلح بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای بهبود وضعیت کنونی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر روند کاهشی را در تعداد دانشجویان در دانشگاه روبرو هستیم و تعداد دانشجویان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی از دریا و نفت و گاز و پتروشیمی به عنوان مهمترین محورهای توسعه استان بوشهر یاد کرد و گفت: سهم خوبی را در این زمینه در دانشگاه‌ها نداریم. در دانشکده نفت تنها ۳۳۵ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که متناسب با نیازهای استان در این زمینه نیست.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: در حوزه دریا نیز تنها ۲۹ دانشجوی کارشناسی ارشد داریم که پاسخگوی ظرفیت‌های بالای استان بوشهر نیست.

کد خبر 2535339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha