۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۳

آگشته اعلام کرد:

لاهيجان به عضويت مجمع جهانی شهرهای اسلامی در می آید

لاهيجان به عضويت مجمع جهانی شهرهای اسلامی در می آید

لاهیجان- شهردار لاهیجان گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با شهردار قزوین که ریاست مجمع جهانی شهرهای اسلامی را نیز به عهده دارد، لاهيجان به عضويت این مجمع در می آید.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید آگشته عصر چهارشنبه در دیدار با شهردار و مقامات شهری کلانشهر قزوین اظهار داشت:شهر لاهيجان با پيشينه تاريخی و بهره مندی از مواهب طبيعی همواره يكی از شهرهای قابل توجه و مهم گيلان و شمال کشور محسوب می شود.

وی افزود: شهر لاهيجان همچنين خواستگاه فرهنگی و دينی بزرگانی چون شيخ زاهد گيلانی، عبدالرزاق لاهيجی، حزين لاهيجی و مفاخر بزرگ ديگری بوده است و اين حاكی ازآن است كه اين شهر يكی از قطب های مهم علمی، فرهنگی و دينی منطقه به شمار می آيد.

شهردار لاهیجان گفت: با استناد به تاريخ می توان ادعا کرد كه شهر لاهيجان به سبب حضور عالم ربانی شيخ زاهد گيلانی (استاد شيخ صفی الدين اردبيلی) يكی از خواستگاه ها و پايگاه هايی مهم دنيای شيعه در جهان اسلام است و از اين رو مشتركات زيادی با كلانشهر قزوين دارد.

وی با بیان اینکه شهر لاهيجان دارای پتانسيل ها و ظرفيت های زيادی در زمينه های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است یاد آور شد: رويكرد تيم مديريت شهری برآن است كه از تمامی پتانسيل ها و ظرفيت ها به شكل مطلوبيی استفاده کرده و در اين راه تجربه و توان كلانشهری مثل قزوين می تواند كمك شايانی به این امر کند.

شهردار قزوين نيز در سخنانی اظهار داشت: شهر قزوين با پيشينه تاريخی ده هزار ساله يكی از شهرهايی تاريخی و مهم در گذرگاه زمان است که همواره تعامل خوبی با اقوام گيل و ديلم به خصوص از مسير ديلمان داشته است.

مسعود نصرتی افزود: اين تعامل تا به امروز وجود داشته و ما شاهد هستيم كه شهروندان زيادی در شهر قزوين اصالتا گيلانی و لاهيجانی هستند و همين طور بسياری از ساكنين شهرهای شمالی به خصوص در لاهيجان، شهروندانی هستند که اصالت قزوينی دارند.

وی با استقبال از پيشنهاد تعامل بين اين دو شهر در زمينه های عمرانی و فرهنگی گفت: بايد از ظرفيت ها و پتانسيل های موجود دو شهر نهايت استفاده را برد و در جهت ارتقای خدمت رسانی به شهروندان اين شهرها گام های مهم و اساسی برداشت.

رئيس شورای عالی استان گیلان نيز در سخنانی ضمن گراميداشت ياد مرحوم ابو ترابی اظهار داشت: مرحوم ابوترابی يكی از آزادگان خوش نام ايران عزيز اسلامی بودند كه در دوران اسارت نام ايشان در تمامی اردوگاه های رژيم بعث به نيكی ياد می شد و قوت قلبی برای همرزمان و هم بندان در اين اردوگاه ها بودند.

حسینعلی خدايگانی تعامل بين دو شهر لاهيجان و قزوين را بسيار مثبت ارزيابی کرد و افق های همكاری بين اين دو شهر را بسيار  روشن دانست.

گفتنی است با هماهنگی به عمل آمده بین شهردار لاهيجان و شهردار قزوين كه رياست مجمع جهانی شهرهای اسلامی را به عهده دارد، مقرر شد در آينده نزديك شهر نمونه گردشگری طبيعی و تاريخی لاهيجان به عضويت اين مجمع درآيد.

کد خبر 2535394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha