۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴

احمدی:

پارک علم و فناوری مازندران شباهتی به پارک ندارد

پارک علم و فناوری مازندران شباهتی به پارک ندارد

ساری - معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پارک علم و فناوری مازندران شباهتی به پاک ندارد و باید زمین مورد نیاز آن تهیه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی ظهر پنجشنبه در بازید از پارک علم و فن آوری مازندران،  با بیان اینکه سیاست کلان دولت، وزارت علوم  و شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری توسعه فن آوری است افزود: برون رفت از سیستم نظام سنتی وآموزش عالی یک دغدغه است.

وی با بیان اینکه هدفگیری در دولت و آموزش عالی برای رسیدن به مرحله ای که تولید ثروت کند یک واقعیت است گفت: باید به تولید ثروت و گسترش فن آوری از علم بپردازیم.

وی در ادامه تاکید کرد: با این رویکرد و سیاست کلان کارهای زیادی انجام شده است ولی در بسیاری از جاها در زمینه زیرساخت، ساختار، نرم افزار، خلاء قانونی، مسائل مالی  و انسانی وجود دارد.

احمدی خاطر نشان کرد: در بخش مدیریت، فرهنگ ارتباطی درست نداریم و استانداران، نمایندگان و مدیران سیاست مدیریتی برای توسعه فن آوری ندارند.

وی بابیان این که توسعه اقتصادی مربوط به دانش بنیان است تصریح کرد: این توسعه هنوز به نقاط میانی و پایینی نرسیده است.

معاون پژوهش و فن آوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: حداقل خواسته ما برای دو برابر کردن اعتبارات مراکز پزوهشی است که نسبت به مراکز آموزش عالی ۲۷ در مقابل ۲۵ درصد بوده است و در سال ۹۴ مقر شد نسبت به پارکهای علم و فن آوری توجه ویژه ای از سوی وزارت علوم شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است تصریح کرد: خواستار معافیتهای مالیاتی و بیمه ای برای شرکتهای دانش بنیان و تحقیقاتی شده ایم.

صدور مجوز شرکتهای دانش بنیان تسریع شد

دکتر احمدی اظهار داشت : فرایند صدور پروانه به شرکتهای دانش بنیان و تحقیقاتی تسریع یافته است و مصوبه شورای عالی عطف به امضای ریاست جمهوری رسید تا صدور مجوز درشورای عالی عطف با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی متذکر شد : یک هزار میلیارد اعتبار در صندوق نو آوری و شکوفایی وجود دارد که برای ۲۰۰ میلیارد آن سازوکاربرنامه ریزی شده است.

وی در بخش دیگر با بیان این که پارک علو وفناوری در مازندران هیچ شباهتی با پارک فن آوری ندارد گفت: ما خلاف کرده ایم که به مازندران مجوز تاسیس پارک داده ایم چرا که زمین مورد نیاز پارک را نداشته اند.

احمدی در ادامه تاکید کرد: در هر شهراستانداری و فرمانداری وشهرداری باید زیر ساختها و زمین مورد نیاز پارک را در اختیار این مرکز بگرذارند و پس از آن حمایتهای مالی و معنوی برای توسعهو گسترش کار ار سوس وزارت خانه  انجام شود.

دکتر احمدی گفت : استاندار مازندران در زمینه اعطای زمین مورد نیاز این مرکز مساعدتهای و پیگیریهای لازم را انجام دهد چرا که حداق زمین مورد نیاز برای پارک بین ۳۰ تا ۵۰ هکتار زمین است.

کد خبر 2535623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha