۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۶:۱۵

حاج علیزاده:

اجرای طرح هادی روستاهای اردبیل با محدودیت اعتباری مواجه است

اجرای طرح هادی روستاهای اردبیل با محدودیت اعتباری مواجه است

اردبیل – مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: اجرای طرح هادی روستاهای استان با محدودیت اعتباری مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حاج علیزاده بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی روند اجرای طرح هادی در روستاهای اردبیل گفت: مطالعه هر طرح هادی حداکثر با ۲۰۰ میلیون ریال به اتمام می رسد و این در حالی است که رقم اجرا به مراتب بالاتر است.

وی افزود: محدودیت اعتباری در استان موجب شده با وجود اینکه طرح هادی ۸۰۰ روستا تهیه شده، فقط اجرای طرح هادی در ۳۵۰ روستا آغاز شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه بر اساس سرشماری سال ۹۰، هزار و ۶۹۶ روستای دارای سکنه در این استان شناسایی شده، افزود: در مقایسه با تعداد روستاها اجرای طرح هادی باید با سرعت بیشتری همراه شود.

حاج علیزاده تصریح کرد: طبق برنامه پنج توسعه مطالعه و اجرای طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دراولویت است و با این وجود استان بر اساس توان مالی و اعتباری اقدام به تحقق این طرح می کند.

وی در ادامه صحبت های خود  هزینه کرد ۲۳۳ میلیارد ریال برای بهسازی محیط های روستایی را یادآور شد و اضافه کرد: طرح هادی در روستاهای دارای بافت ویژه نیز در دو روستای اندبیل خلخال و عنبران نمین  اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را هزار و ۲۹ مورد برشمرد و افزود: طبق قانون تهیه و اجرای طرح هادی این روستاها در اولویت است.

کد خبر 2535709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha