۲۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۵۵

سرتیپ جهانشاهی:

ارتش آماده مقابله با هر گونه تجاوز دشمن است

ارتش آماده مقابله با هر گونه تجاوز دشمن است

مشهد - فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه ای که لازم باشد از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: اگرکوچکترین جنبنده ای بدون هماهنگی وارد مرز های کشور شود با آن برخورد خواهد شد و در هر نقطه و هر زمانی که نیاز باشد از کشور و انقلاب خود دفاع خواهیم کرد.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش افزود: ارتش در طول این ۳۶ سال در جهت دفاع از اسلام، انقلاب و کشور از هیچ کوششی دریغ نکرده و نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

 وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان روزهای اول بعد از انقلاب اسلامی،  در خدمت مردم و رهبری بود و جهت حفظ دستاورد های انقلاب تا آخرین قطره خون خود ایستاد.

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی با اشاره به بومی سزی صنایع ارتش ایران گفت: در بحث خود کفایی ارتش به لطف خدا و با استفاده از نخبگان کشور و همچنین در کنار سایر ارگان ها موفق به تولید سلاح و ابزار آلات جنگی تولید داخل شدیم.

وی اضافه کرد: انواع ناو و ناوچه های جنگی، زیر دریایی، هواپیماهای جنگنده، رادار های پدافندی، انواع تانک های چرخدار، سلاح های جنگی، اسلحه تک تیرانداز در ارتش جمهوری اسلامی تولید شده است و آن را در خدمت دفاع از انقلاب و کشور قرار خواهد داد.

 امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی با اشاره به روز ارتش اذعان کرد: فردا ۲۹ فروردین ماه سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی ارتش است که مورد تائید امام (ره) بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش گفت:حضرت امام(ره) در سال ۵۸ با دید وسیع و ژرف نگر خود، علی رغم شعارهایی که برای از بین بردن ارتش داده می شد، با تعیین روز ارتش خط بطلان بر همه توطئه های منافقین کشید و با این حرکت خود روح تازه ای بر کالبد ارتش دمیدند.

وی ابراز کرد: در اسفند ۵۸ یعنی تنها چند روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یگان های ارتش مخصوصا لشکر ۷۷ خراسان به منطقه گنبد و ترکمن صحرا اعزام و قائله پیش آمده در آنجا را خاتمه می دهند که شهادت شهید شمسائی در ۱۲ فروردین ۵۸ شاهد عینی است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش با اشاره به نقش هوانیرو در از بین بردن منافقین کردستان بیان کرد: نقش هوانیروز در کردستان ستودنی  بود، و اگر شیرودی ها و کشوری ها به این اندازه در پیش رهبری شناخته شده اند، به دلیل عملکرد خوب انها در این مناطق است.

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی با اشاره به جنگ تحمیلی ایران و عراق اظهار کرد: در زمانی که کشور ما به هیچ عنوان آمادگی جنگ را نداشتند، صدام حسین با پشتیبانی بلوک شرق و غرب و حمایت های کشور های عرب منطقه از ۱۳ فروردین  به خاک کشور ما تجاوز کرد.

وی ادامه داد: عراق با لغو یکطرفه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر به کشور حمله می کند و با بهره گیری از تمام سلاح های نظامی و بیش از ۲۰۰ هواپیما جنگی، سعی در سرنگونی ما داشت، اما دلاور مردان ایرانی با حضور کامل در مناطق عملیاتی جنوب، غرب و شمال غرب، از کشورمان دفاع کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شمال شرق ارتش گفت: یگان های ارتش در کنار سایر نیرو های مسلح با پشتیبانی نیروهای هوانیروز و از طریق عملیات های بیت المقدس، فتح المبین، والفجر، محرم، بدر، قادر، ارتش تا دندان مسلح عراق به زانو در آورد و آن را از خاک کشور بیرون کردند و درسی به تمام سلطه گران جهان داند.

وی افزود:حضرت امام با پیامی که در روزهای پایانی عمر خود و در ۲۸ فروردین سال ۶۸ به ارتشیان دادند، از کارنامه ۱۰ ساله ارتش به خوبی و نیکی یاد کردند و آن مدالی بر سینه ارتشیان بود و فرمودند افتخار و آفرین بر ارتش که همچون صاعقه بر سر توطئه گران فرود آمد و کردستان، گنبد و ترکمن صحرا گورستان کوردلان گردید.

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی با اشاره به سالروز شهادت سپهبد صیاد شیرازی اذعان کرد: ایشان بنا بر فرمایش رهبری یک مجاهد با اخلاص و  پرهیزگار بود و بر حسب وظیفه خود  دینی که ایشان بر گردن تمام ایرانیان دارند ما را بر این داشت که در هفته پیش با همکاری ارگان های خراسان رضوی، اولین یادواره بزرگداشت شهید صیاد شیرازی را در مشهد برگزار کنیم.

 

 

کد خبر 2536000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha