۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸

ریاحی:

نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱۵۵ تومان اعلام شد

نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱۵۵ تومان اعلام شد

گرگان- مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: نرخ خرید تضمینی گندم ۱۱۵۵ تومان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضانعلی ریاحی، صبح شنبه، در گفتگو با رسانه های استان، با بیان این که نرخ ابلاغ شده از سوی دولت از رشد بسیار منطقی و معقولی برخوردار است، گفت: این نرخ با تصویب هیئت وزیران و به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولیدات داخلی و با ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید اعلام شد.

وی که معتقد است قیمت‌گذاری گندم از سوی دولت به گونه‌ای است تا کشاورز به تولید و فروش محصول خود علاقه‌مند شود، بیان کرد: این قیمت توانسته تعادل و توازنی بین درآمد و هزینه های کشاورز ایجاد کند.

وی با بیان این که سطح زیرکشت گندم در استان گلستان حدود ۴۰۰ هزار هکتار است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مبلغ اعلام شده بالاتر از قیمت گندم وارداتی است باعث رونق بخش کشاورزی در منطقه گلستان خواهد شد.

ریاحی ادامه داد: در کلیه مراکز خرید به همراه دیگر عوامل نظارتی، نمایندگان کنترل کیفی مرکز پژوهشکده غلات استان حضور مستمر و پر رنگی خواهند داشت تا در زمان تعیین افت، هیچ گونه حقی از کشاورزان ضایع نشود.

وی با بیان این که پیش بینی تولید به طور تقریبی یک میلیون تن است، افزود: بر اساس قوانین و بخشنامه های ابلاغی، تنها متولی خرید تضمینی گندم در استان همچون سنوات گذشته شرکت های غله و خدمات بازرگانی گلستان معرفی شده است و کارخانجات آردسازی و مراکز بخش خصوصی در فصل خرید با هماهنگی و انعقاد قرارداد با شرکت غله گلستان به عنوان مباشر در این امر همکاری دارند، همچنین مراکز یاد شده تنها با عنوان مرکز نگهداری موقت گندم به کارگرفته خواهند شد.

کد خبر 2536376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha