۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹

مشیریان خبر داد:

مبارزه با علفهای هرز در ۱۳ هزار هکتار از مزارع استان سمنان

مبارزه با علفهای هرز در ۱۳ هزار هکتار از مزارع استان سمنان

سمنان - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن اشاره به مبارزه با علف های هرز در حدود ۱۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو، گفت: حدود ۵۴ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم و جو قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس مشیریان از مبارزه با علف های هرز حدود ۱۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان خبر داد و افزود: این طرح در اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تاکنون در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم و پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع جو مبارزه شده است.

وی گفت: در ۹ هزار هکتار از مزارع گندم و جو به صورت توام با علف های هرز مبارزه شد و در بقیه سطوح نیز به صورت اختصاص با علف های پهن برگ و نازگ برگ مبارزه انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: شهرستان گرمسار با حدود شش هزار و آرادان با حدود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه را به خود اختصاص داده اند.

مشیریان با اشاره به زمان مبارزه با علف های هرز و همچنین سن در مزارع غلات استان به کشاورزان غلات کار توصیه کرد: با توجه به تاثیر علف های هرز و سن بر کمیت و کیفیت محصول تولیدی، کار مبارزه را با راهنمائی و توصیه اعضای شبکه مراقبت با دقت و جدیت انجام دهند.

وی در خاتمه یادآور شد: در سالجاری حدود ۵۴ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم و جو وجود دارد که براورد می شود در ۲۳ هزار هکتار با علف های هرز مبارزه شود.

کد خبر 2536377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha