۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۳۷

جهان دوست:

نرخ کرایه تاکسی های درون شهری آشخانه ۲۰ درصد افزایش یافت

نرخ کرایه تاکسی های درون شهری آشخانه ۲۰ درصد افزایش یافت

مانه و سملقان- معاون فرماندار شهرستان مانه و سملقان از افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی های درون شهری آشخانه مشروط به نصب تاکسی متر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول جهان دوست صبح شنبه در نخستین جلسه شورای ترافیک شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: امروزه با رشد جمعیت شهرها و بالا رفتن سطح رفاه اجتماعی، مسئله ترافیک و رفت و آمد به یک معضل بزرگ تبدیل شده که شهرستان مانه و سملقان نیز به آن دچار است.

وی اضافه کرد: یکی از چالش های جامعه ما گسترش روز افزون وسایل نقلیه شخصی است که اگر فرهنگ استفاده از وسیله شخصی هنگام تردد در شهرها به درستی وجود نداشته باشد، شهروندان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

جهان دوست افزود: با توجه به موقعیت شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده آسیایی و ترانزیتی تهران- مشهد و نیز رشد جمعیت شهری، ایجاد پارک سوار وسیله نقلیه عمومی برای رفع نیاز شهروندان و رفاه اجتماعی و عمومی در این شهر ضروری است.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهرستان، از این پس نرخ کرایه تاکسی های درون شهری شهر آشخانه مشروط بر این که تاکسی متر نصب کرده باشند ۲۰ درصد افزایش می یابد در غیر این صورت افزایش کرایه تخلف محسوب شده و با رانندگان متخلف برخورد می شود.

سروان روح الله غلامی، رییس پلیس راه و درون شهری شهرستان مانه و سملقان نیز در ادامه این نشست، گفت: از آن جا که صنعت حمل و نقل عمومی درون شهری در چرخه اقتصادی، رفاهی و اجتماعی جامعه نقش زیادی دارد، در نتیجه معضل ترافیک قطعی و مهم خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش تصادفات جرحی و فوتی در محورهای درون شهری و جاده های برون شهری شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی، اضافه کرد: خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروزی امسال با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بیست و پنجم اسفند ماه ۹۳ الی پانزدهم فروردین ماه امسال تصادفات جرحی درون شهری در آشخانه به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشت.

سروان غلامی اظهار داشت: همچنین در این مدت میزان خسارات در تصادفات درون و برون شهری در شهرستان مانه و سملقان نیز به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

 

کد خبر 2536462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha