۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

دو خبر از سینما

مذاکره با قلعه‌نویی برای «استقلال»/ «آتلان» به موزه‌ سینما رفت

مذاکره با قلعه‌نویی برای «استقلال»/ «آتلان» به موزه‌ سینما رفت

گفتگوی مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند با امیر قلعه‌نوعی برای ساخت مستند و نمایش فیلم «آتلان» در موزه سینما دو خبر امروز سینمای ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روز گذشته جمعه ۲۸ فروردین ماه با حضور در پشت صحنه مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به کارگردانی الله‌کرم رضایی‌زاده، از مراحل مختلف تولید این فیلم مستند که درباره‌ تیم فوتبال ملوان بندرانزلی است، بازدید کرد.

دیدار تیم‌های فوتبال ملوان و استقلال، دیگر لوکیشن این فیلم مستند ورزشی بود که صحنه‌هایی از آن، با حضور مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و گروه همراه جلوی دوربین رضایی‌زاده رفت.

در جریان این سفر، طباطبایی‌نژاد دقایقی هم با امیر قلعه‌نوعی سرمربی تیم فوتبال استقلال گفتگو کرد تا در آینده، امکان ساخت مستندی حرفه‌ای درباره‌ باشگاه استقلال و پرتره‌هایی از بزرگان این تیم پرطرفدار فراهم آید.

مستند بندر انزلی

دیدار و گفتگو با فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان هم از دیگر برنامه‌های مدیرعامل مرکز گسترش در سفر به بندرانزلی بود که انجام شد.

دیدار با عوامل مستند «آتلان» در موزه سینما

همچنین با خبر شدیم مراسم دیدار با عوامل مستند «آتلان» ساخته معین کریم الدینی فردا یکشنبه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۲۰:۳۰ در موزه سینما برگزار می شود.

این مستند جايزه بهترين فيلم مستند سی و سومین جشنواره فيلم فجر را از آن خود کرده بود. معین کریم‌الدینی در سابقه فیلمسازی‌ خود مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» را دارد. او برای این فیلم در جشنواره سینما حقیقت جایزه بهترین کارگردانی را گرفت و در جشنواره‌ فیلم فجر جایزه بهترین تصویربرداری را از آن خود کرد و در بخش تدوین هم نامزد شد.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: علی،پدرش و برادرانش مربی اسب هستندد و اسب تمام هستی آنها است.این فیلم مستند به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده است.

کد خبر 2536569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha