۲۹ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۳۸

نویسندگانی که فراتر از ادبیات تأثیرگذارند/

هاروکی موراکامی در میان ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال مجله تایم

هاروکی موراکامی در میان ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال مجله تایم

مجله تایم در حالی اسامی ۱۰۰ چهره برگزیده سال را معرفی کرد که در این فهرست نام هاروکی موراکامی به همراه دو نویسنده دیگر جای گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایم، هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی که هر سال به عنوان یکی از امیدداران دریافت جایزه نوبل مطرح است، در این فهرست با یادداشتی از یوکو اونو همسر ژاپنی جان لنون خواننده فقید گروه بیتلز معرفی شده است.

وی با ابراز خوشحالی از این که موراکامی به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال انتخاب شده می‌نویسد: او شایسته این افتخار است. او نویسنده تصورات بزرگ و همدردی انسانی را ارایه می‌کند، کسی که میلیون‌ها خواننده برای جهان داستانی‌اش که خاص و منحصر به خودش است، دارد. موراکامی دیدگاهی یگانه دارد و فرهنگ پاپ را با سنت‌های دیرینه ژاپنی پیوند می‌زند. در حالی که او مدت زیادی از عمرش را در آمریکا به سر برده و در جهان از اعتبار زیادی برخوردار است، او و کتاب هایش جایگاهی خاص در ژاپن دارند و در سال‌های اخیر که دولت ژاپن محافظه کارتر از همیشه است، موراکامی صدای صلح را به گوش همه می رساند.

چیماماندا نگوزی آدیچی نویسنده نیجریایی دیگر نویسنده این فهرست است. این نویسنده جوان امسال با کتاب «آمریکانا» در بیشتر فهرست‌های ادبی جای داشت، برای همین رمان از سوی حلقه منتقدان آمریکا به عنوان بهترین نویسنده سال شناخته شد. او پیش از این یک بار نیز جایزه بوکر را برای «نیمی از خورشید زرد» دریافت کرده است که فیلمی از همین کتاب سال پیش جلوی دوربین رفت.

توماس پیکتی دیگر نویسنده ای است که در این فهرست جای دارد. این نویسنده فرانسوی امسال با نوشتن کتابی با عنوان «سرمایه» در سراسر جهان به نویسنده‌ای شاخته شده بلد شد. کتاب «سرمایه در قرن بیست و یکم» در کمتر از دو ماه موفق شده تا بیش از ۸۰ هزار نسخه فروش کند. او یک تور معرفی کتاب نیز در آمریکا برگزار کرد و ظرف دو روز بیش از ۲۵ هزار نسخه از این کتاب در آمریکا به فروش رسید و موجب شد تا کتاب بلافاصله به کتاب شماره یک آمازون در میان پرفروش ها بدل شود و به دنبال آن وارد فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز نیز بشود.

کتاب پیکتی که درباره نابرابری ثروت جهانی معاصر نوشته شده، در حجم ۷۰۰ صفحه چنین موفقیتی را به دست آورد. این استاد اقتصاد فرانسوی ۴۲ ساله است.

کد خبر 2536666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha