۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۱۳

به منظور ارتقاء ایمنی شهروندان؛

دریاچه گردشگری شورابیل اردبیل به دوربین مدار بسته تجهیز می شود

دریاچه گردشگری شورابیل اردبیل به دوربین مدار بسته تجهیز می شود

اردبیل – مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل از نصب و تجهیز دریاچه تفریحی و گردشگری شورابیل اردبیل به دوربین مداربسته خبر داد.

فضیلت ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: بعد از حادثه غرق شدن دو دختر دانشجو در این دریاچه جلسات متعددی با مسئولان مختلف شهری و استانی برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات نصب بنر در ورودی دریاچه با بیان مشخصات کامل  شامل عرض، طول و ارتفاع دریاچه مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل در این جلسات نصب دوربین مدار بسته در اطراف دریاچه مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت.

ابراهیمی تاکید دارد که دوربین های مدار بسته با هدف کنترل دقیق دریاچه نصب می شود و اگر فردی بر روی سطح یخ زده دریاچه راه برود به وی با بلندگو هشدار داده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه استفاده از دوربین اگر سطح دریاچه یخ زده نباشد به چه شکل است، تصریح کرد: فردی که وارد آب دریاچه می شود به هر قصدی از سر ناآگاهی این کار را انجام می دهد و باید به وی هشدار داده شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل  با بیان اینکه این نهاد اجرایی در بحث امداد رسانی غریق نجات کمبود نیرو ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر تمامی چهار نجات غریق های ما ستاره دار است.

ابراهیمی تاخیر در امداد رسانی حادثه شورابیل را نپذیرفت و افزود: دمای آب در آن حادثه زیر ۲۰ درجه بود و هیچ نجات غریقی را نمی توان مجبور کرد در این دما وارد آب شود.

وی تاکید کرد: نجات غریق ها به خاطر خانواده آن دو دختر دانشجو وارد آب شدند و در عرض نیم ساعت اجساد را بیرون کشیدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل مدت زمان حضور نیروهای آتش نشان در این حادثه را هفت دقیقه بعد از تماس تلفنی عنوان کرد و افزود: دو دقیقه تاخیر نیز به دلیل بسته بودن مسیر ورودی دریاچه موجب شد به جای پنج دقیقه با هفت دقیقه در محل حاضر شوند.

ابراهیمی در خصوص حادثه دریاچه نئور نیز اضافه کرد: هر چند این حادثه در حوزه کاری ما نبود اما نیروها حضور یافتند و اجساد را غریق نجات های آتش نشان بیرون کشیدند.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر اعزام غریق نجات از یک استان دیگر، اضافه کرد: این اظهارات صحت ندارد و خود ما اجساد را بیرون کشیدیم و برخی دستگاه های امدادی یک روز بعد در محل حاضر شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل با بیان اینکه آتش نشانی در این حادثه فرمانده عملیات بود، گفت: مجبور شدیم برای استفاده از تور و قایق به پیمانکار ۱۰۰ میلیون ریال پول بدهیم.

ابراهیمی تاکید دارد که آتش نشانی اردبیل در محدوده کاری خود با کمبود نیرو مواجه نیست و سال گذشته ۱۱ مورد عملیات نجات غریق را به ثبت رسانده است.

کد خبر 2537207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha