۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۷:۱۷

حسن خانی مطرح کرد:

رونمایی از سند سلامت استان اصفهان در هفته سلامت

رونمایی از سند سلامت استان اصفهان در هفته سلامت

اصفهان- دبیر کمیته هفته سلامت در اصفهان گفت: از سند سلامت استان در هفته سلامت اصفهان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانگیر حسن خانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت همه ساله مشکلاتی که جوامع مبتلابه به آن هستند را جستجو و تحت عنوان شعاری به همه کشورها اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت از سوی سازمان جهانی بهداشت ایمنی غذا از مزرعه تا بشقاب مطرح شده است و با بومی سازی آن در ایران این شعار از ایمنی غذا از مزرعه تا سفره مطرح شد، اعلام کرد: با توجه به اهمیت موضوع غذا و مشکلات و بیماری‌هایی که در خیلی از جوامع در اثر مصرف غذاهای ناسالم و نادرست ایجاد می‌شود شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره مطرح شد.

دبیر کمیته هفته سلامت در اصفهان خاطرنشان کرد: عناوین روزهای هفته سلامت که از فردا برگزار می شود، سیاست‌های کلی سلامت، همکاری بین بخشی، سلامت و سبک زندگی ایرانی - اسلامی و‌ عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی - درمانی از محورهای این هفته سلامت است.

وی ادامه داد: سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی، سلامت و مشارکت‌های اجتماعی، سلامت و ارتقای ایمنی غذا، اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه‌گذاری از دیگر محورهای هفته سلامت است.

حسن خانی با بیان اینکه در روز اول هفته سلامت از سند سلامت استان رونمایی شد، اعلام کرد: سند سلامت با حضور مسئولان شهرداری، استانداری، نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رونمایی می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: سال گذشته مقداری محموله‌های آرد آلوده در اصفهان کشف و ضبط شد.

موسوی بیان داشت: کمبود نیرو و ناظرین در حوزه نظارت بر مواد غذایی یک مشکل کشوری است که اصفهان نیز از این امر مستثنی نیست.

کد خبر 2537694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha