۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۴۷

ویژه خرید از نمایشگاه کتاب؛

ثبت‌نام دانشجویان پیام نور هم برای دریافت بن کتاب آغاز شد

ثبت‌نام دانشجویان پیام نور هم برای دریافت بن کتاب آغاز شد

دانشجویان دانشگاه پیام نور می‌توانند از امروز برای دریافت کارت الکترونیک خرید کتاب از نمایشگاه کتاب اقدام کنند. این در حالی است که هنوز فهرست دانشجویان دانشگاه آزاد به سامانه مربوطه ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در شرایطی که با گشت تنها یک روز حدود ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت بن‌ کارت الکترونیک خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ثبت نام و حدود ۲۷ هزار نفر از آنها وجه مربوطه را نیز واریز کرده‌اند، امکان ثبت نام دانشجویان دانشگاه پیام نور هم فراهم شد.

بر اساس این گزارش، فهرست اسامی دانشجویان دانشگاه پیام نور در سامانه مربوطه بارگذاری شده و آنها می‌توانند از امروز ۳۱ فروردین برای دریافت این بن‌کارت‌های الکترونیک، ثبت نام کنند.

دانشجویان و طلاب علاقه‌مند برای دریافت بن‌کارت‌های الکترونیک خرید کتاب همچنان و تا تاریخ ۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت http://bon.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام و پرداخت وجه برای دریافت بن کارت الکترونیک خرید کتاب اقدام کنند.

این ثبت نام‌ها در حالی صورت می‌گیرد که برخی تراکنش ناموفق گزارش می‌شود. البته سامانه مربوطه هم به افرادی که از حساب آنها پول کسر شده اما ثبت‌نام آنها نهایی نشده است، پیغام می‌دهد که «پول کسر شده ظرف حداقل نیم ساعت و در موارد نادر حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده به حساب آنها برگردانده می‌شود. پس از بازگشت پول لطفا دوباره برای خرید بن اقدام کنید.»

همچنی بر اساس هماهنگی­‌های به عمل آمده فهرست دانشجویان دانشگاه­های تحت پوشش وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه علمی کاربردی و حوزه‌­های علمیه، به همراه کد دانشجویی و کدملی در اختیار سامانه قرار گرفته و بن اختصاصی صرفاً بر اساس این لیست اختصاصی داده شده است. افرادی که شماره دانشجویی آنها در سامانه تأیید نشده است، باید با مراجعه به امور دانشجویی دانشگاه خود، نقص وارده را برطرف کنند.

مسئولان نمایشگاه کتاب تهران همچنین از اینکه دانشگاه آزاد هنوز فهرست دانشجویان خود را برای دریافت این بن‌کارت‌های الکترونیک خرید کتاب در اختیار سامانه مربوطه قرار نداده، ناخرسند هستند و در عین حال اعلام کرده‌اند: به محض وصول اسامی، دانشجویان این دانشگاه­ها نیز می‌­توانند ثبت­ نام کنند.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور،  هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه‌ای کتاب را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. امسال و در بیست و هشتمین دوره این نمایشگاه، کارت مذکور با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد:

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است. زمان ثبت نام:  از ۲۹ فروردین تا قبل از برگزاری نمایشگاه و از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرس bon.tibf.ir است. زمان توزیع کارت از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ تا پایان نمایشگاه ۲۶ اردیبهشت است.

تحویل کارت: متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم دانشجو (به صورت اینترنتی) برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصاً و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اند، مراجعه کرده و از مراجعه به شعب دیگر خودداری کنند. کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می‌شود و لا غیر.

مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. مدارک دیگر مانند شناسنامه یا گواهینامه مورد قبول نیست. هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

اعتبار موجود در کارت‌ها ۸۰۰،۰۰۰ هزار ریال است که ۴۰۰،۰۰۰ هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معادل آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

یارانه پرداختی برای خرید کتاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. کارتهای ویژه خرید فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاه‌های کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

کد خبر 2538128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha