۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹

آزرمی مطرح کرد:

ظرفیت بزرگ صنایع دستی کرمانشاه در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی

ظرفیت بزرگ صنایع دستی کرمانشاه در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی

کرمانشاه- معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه, گفت: این استان در زمینه صنایع دستی از ظرفیت های زیادی برخوردار بوده که می توان از آن در راستای ایجاد اشتغال استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، آیت الله آزرمی در نشست کارگروه اشتغال استان کرمانشاه، با تاکید بر این نکته که ظرفیت های اشتغال زایی استان در زمینه هایی مانند صنایع دستی بسیار بیش از این هاست، اظهار داشت: روستای کاج رزن سال گذشته ۱۲ ملیارد دلار صادرات در حوزه صنایع دستی داشته است و بخش اعظم فعالیت های اقتصادی این روستا به این حوزه اختصاص یافته است.  

وی افزود: متأسفانه در استان ما ظرفیت اشتغال زایی بخش صنایع دستی بسیار کم ارزیابی شده و ضروری است با یک برنامه ریزی بلندمدت و پرهیز از کارهای مقطعی و کوتاه مدت، به دنبال ایجاد شغل های پایدار در این بخش باشیم.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه، در بخش دیگری از سخنانش همچنین عنوان کرد: جای خالی خانه های اجاره ای مختص گردشگران در استان به شدت احساس می شود. در صورت فعال شدن این بخش علاوه بر رونق مسکن، زمینه حضور طولانی تر مسافران به ویژه در شهرستان ها فراهم می شود.

اصناف نیازمند نوسازی هستند

در دنباله این نشست معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی با اشاره به توجه جدی به ظرفیت های بخش خدمات در دوران دولت اصلاحات اظهار کرد: در شرایط فعلی نیز ضرورت توجه به بخش خدمات کاملاً احساس می شود و متأسفانه هنوز بسیاری از شغل های جدید در این شهر تعریف نشده اند و اصناف فعلی هم خدمات مطلوبی ارایه نمی دهند که این وضعیت شهروندان را دچار مشکل کرده است.

 هدایت حاتمی همچنین عنوان کرد: در این حوزه و به ویژه بخش خدمات با مشکلاتی مواجه هستیم و به همین دلیل موضوع نوسازی اصناف باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: این بخش ظرفیت های بسیاری برای اشتغال زایی دارد که باید با تدوین یک برنامه جامع و مدون آن را فعال کرد.

 اصناف از وضعیت سنتی فعلی خارج شوند

 در دنباله این نشست فرماندار کرمانشاه گفت: باید بخشی از اشتغال زایی استان به بخش اصناف واگذار شود و فعالیت های این مجموعه تنها به امورات جاری محدود نماند.

فضل الله رنجبر افزود: خانه اصناف باید با به کارگیری مشاوران قوی زمینه ای را فراهم کند که به تدریج از وضعیت سنتی فعلی خارج شود.

در این نشست گزارش سازمان صنعت، معدن و تحارت پیرامون تعهدات ایجاد اشتغال ارایه شد که طبق گزارش ارایه شده این سازمان در سال گذشته ۲۱۱۳ نفر تعهد ایجاد اشتغال داشته که در این میان برای ۲۷۵۴ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

همچنین سازمان میراث فرهنگی نیز طبق گزارش ارایه شده این سازمان در سال گذشته ۸۲۸ نفر تعهد اشتغال داشته که در این میان برای ۸۹۱ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

کد خبر 2538168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha