۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵

مشکلات ارسال محموله های امدادی؛

درخواست از هلال احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در یمن

درخواست از هلال احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در یمن

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، از درخواست جعیت هلال احمر و وزارت بهداشت یمن برای برپایی بیمارستان صحرایی در این کشور بحران زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شهاب الدین محمدی عراقی روز دوشنبه در نشست خبری به آخرین اقدامات جمعیت هلال احمر ایران برای کمک رسانی به مردم یمن اشاره کرد و افزود: به دنبال درخواست جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت کشور یمن از جمعیت هلال احمر ایران برای برپایی بیمارستان صحرایی در آن کشور، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر آمادگی جمعیت هلال احمر کشورمان برای برپایی بیمارستان صحرایی در یمن، تصریح کرد: در صورتی که شرایط امنیتی در این کشور فراهم شود، امکان ارسال کمک های بشردوستانه هلال احمر به یمن فراهم می شود.

محمدی عراقی با عنوان این مطلب که هلال احمر ایران نیروی مستقر در یمن ندارد، افزود: چنانچه بخواهیم بیمارستان صحرایی را در این کشور برپا کنیم، لازم است که تیم های پزشکی و درمانی نیز به این کشور اعزام شوند.

وی همچنین از تهیه محموله یک تنی کمک های بشردوستانه برای ارسال به یمن خبر داد و گفت: این محموله شامل اقلام امدادی، چادر، پتو، دارو، ظروف، تجهیزات پزشکی و... است.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، با تاکید بر اینکه در حال حاضر امکان جمع آوری کمک های غیرنقدی مردم برای ارسال به یمن وجود ندارد، تصریح کرد: شماره حساب های بانکی جمعیت هلال احمر برای جمع آوری کمک های نقدی هموطنان اعلام شده است. بطوریکه شماره حساب ارزی ۷۰۲۰۷۰ بانک ملی ایران، آماده دریافت دلار و یورو از هموطنان داخل و خارج کشور است.

محمدی عراقی در ادامه به مشکلات ارسال کمک های بشردوستانه به یمن اشاره کرد و افزود: مشکلی که الان برای ارسال محموله های امدادی به این کشور وجود دارد، این است که پس از حمله به یمن، فضای هوایی در اختیار نیروهای حمله کننده است و آنها باید اجازه پرواز بدهند.

وی همین مشکل را متوجه ارسال کمک های بشردوستانه از طریق دریا عنوان کرد و گفت: فضای دریایی برای رساندن محموله های امدادی به یمن هم در اختیار ائتلاف کننده هاست.

محمدی عراقی تاکید کرد: این محدودیت تنها متوجه جمعیت هلال احمر ایران نیست و سایر سازمانه های بین المللی نیز این محدودیت را دارند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر، افزود: محموله امدادی جمعیت هلال احمر کشورمان در بندرعباس و محموله دارویی و پزشکی نیز در تهران آماده ارسال از طریق دریا و هوا به یمن هستند.

کد خبر 2538193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha