۳۱ فروردین ۱۳۹۴، ۲۱:۰۶

لاریجانی از بیمارستان نکویی قم بازدید کرد

لاریجانی از بیمارستان نکویی قم بازدید کرد

قم - رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیمارستان نکویی قم ضمن عیادت از بیماران طی جلسه‌ای با مسئولان مشکلات و کمبودهای این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی لاریجانی غروب دوشنبه در بازدید از بیمارستان نکویی قم بازدید کرد که در این دیدار حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم و حجت الاسلام بنایی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز حضور داشتند.  

رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود خود به این بیمارستان به بخش‌های بستری مردان، بخش سوختگی، بخش مراقبت‌های ویژه و همچنین به بخش اورژانس این بیمارستان رفت و ضمن عیادت از بیماران از نزدیک در جریان ارائه خدمات درمانی از سوی این بیمارستان به بیماران قرار گرفت.  

پس از پایان بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان جلسه مشترک دکتر لاریجانی، حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم و دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد و مشکلات بخش بهداشت و درمان قم مورد بررسی قرار گرفت.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در سخنانی اظهار داشت: پیگیریهای مستمر دکتر لاریجانی، مسئولان استانی و سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص برطرف کردن مشکلات موجود و فراهم آوردن بستر‌های لازم در بخش بهداشت و درمان موجب دلگرمی ما است.  

ایرانی خواه، وضعیت موجود در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به شهروندان قمی را درشان مردم ندانست و افزود: در حال حاضر بیمارستان نکویی از کادر بیمارستانی مجربی برخوردار است اما ساختمان این بیمارستان و فضای فیزیکی و ظاهری آن درشأن مردم قم نیست.  

وی بیان کرد: برخی از بخش‌های این بیمارستان از سال‌های گذشته تخریب شده بود اما به برکت اجرای طرح تحول سلامت از سال گذشته این بخش‌ها شروع به بازسازی و مرمت کرد و امیدواریم به زودی تکمیل و در اختیار بیماران قرار گیرد.  

قول بهره برداری از بیمارستان فرقانی در هفته دولت سال جاری

وی با بیان اینکه در کنار بیمارستان نکویی، بیمارسان فرقانی نیز در دست احداث است، افزود: ۱۸ سال از آغاز به کار این بیمارستان می‌گذرد و از سال گذشته بعد از توقف ۱۳ ساله ساخت این بیمارستان با دستور وزیر بهداشت و در راستای اجرای طرح تحول سلامت مراحل تکمیل ان از سر گرفته شد و امیدواریم این بیمارستان تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان استان قم با کمبود نیروی انسانی به خصوص کادر پرستاری مواجه هستیم که البته این یک مشکل کشوری است و ما در این زمینه در قم از شاخص‌های ملی عقب هستیم.  

وی گفت: پرستاران به دلیل اینکه از امنیت شغلی خوبی برخوردار نیستند و با مشکلات مالی مواجه‌اند رغبتی به کار در بیمارستان‌ها ندارند که باید فکری برای این مشکل کرد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فضای آموزش علوم پزشکی قم وضعیت اسفباری دارد افزود: باوجود اینکه استان قم از جوانان و دانشجویان مستعد و با استعدادی برخوردار است که دارای رتبه‌های علمی بالایی هستند اما فضای آموزشی. دانشگاهی آنها در فضای مسکونی است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت خواهد گرفت بتوان با جهش‌هایی مشکلات چند ساله استان در بخش بهداشت و درمان مرتفع شود که این امر با همکاری و تعامل خوبی که بین مجموعه استانداری و سایر بخش‌های مرتبط برقرار است محقق شود.

کد خبر 2538649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha