۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۴

مدیر شبکه «شما» در گفتگو با مهر:

فعلا تولید آثار نمایشی نداریم/ معرفی ظرفیت‌های ناشناخته شهرها

فعلا تولید آثار نمایشی نداریم/ معرفی ظرفیت‌های ناشناخته شهرها

مدیر شبکه «شما» از تلاش برای قطب‌بندی کشور در حوزه‌های توریسم درمانی،‌ گردشگری و... خبر داد تا اینگونه مردم برای درمان صرفا در تهران یا برای تفریح فقط در شمال کشور تجمع نکنند.

محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه «شما» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه‌ترین تصمیماتش در این شبکه توضیح داد: اکنون تهران به نوعی از نظر جامعه به عنوان قطب پزشکی کشور معرفی شده اما سیاست ما این است که این قطب را بشکنیم و آن را در کل کشور تقسیم کنیم.

وی افزود: به راستی در کشور ما مخصوصا در برخی دانشگاه‌ها حداقل در رشته‌های خاصی سرآمدانی هستند. شاید افراد خبر نداشته باشند سیستان و بلوچستان قطب چشم‌پزشکی کشور است و جراحی‌های بزرگی آنجا انجام می‌شود یا در پیوند کبد و مسائل گوارشی، شیراز اگر از تهران بهتر نباشد، وضعیت مشابهی با آن دارد. در حوزه نازایی در یزد چیزی کم نداریم. تبریز، مشهد و دیگر شهرها نیز هر کدام این گونه هستند و در یکی از رشته‌ها سرآمد هستند.

محمدمهدی قاسمی

مدیر شبکه شما تأکید کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که از تجمع مردم از جای جای کشور در تهران برای انجام فعالیت‌های درمانی جلوگیری کنیم و قطب‌بندی در کشور داشته باشیم. می‌خواهیم به مردم اطلاعات بدهیم تا بدانند در استان همجوارشان خدمات بهتری برای ارائه وجود دارد و دیگر نیاز نیست به زحمت بیفتند و به تهران بیایند. ضمن اینکه هزینه‌هایشان هم چند برابر نمی‌شود.

قاسمی یادآور شد: این موضوعات هنوز به برنامه نرسیده است، اما چنین رویکردی در شبکه وجود دارد. فکر می‌کنم بتوانیم برنامه خوبی در این زمینه طراحی کنیم. شناسایی و معرفی قطب‌های مختلف به مردم، فقط در حوزه سلامت نیز خلاصه نمی‌شود. اکنون مثلا «محلات» در حوزه گل و گیاه معروف شده، ما هم در شبکه «شما» ۲ شهر دیگر در این زمینه معرفی می‌کنیم که کسی آنها را نمی‌شناسد.

فعلا سریال تولید نمی‌کنیم

مدیر سابق شبکه آموزش تصریح کرد: به جز حوزه توریسم پزشکی و سلامت، در حوزه گردشگری نیز نیاز به اطلاع رسانی وجود دارد. اکنون مردم ما اکثرا برای سفر به شمال کشور می‌روند. از همین رو ما می‌خواهیم نقاط گردشگری دیگر را معرفی کنیم، غارهای کشور را به مردم بشناسیم و در موضوعات دیگر هم قطب‌بندی داشته‌ باشیم.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا شبکه «شما» برنامه‌های نمایشی نیز تولید می‌کند یا خیر، اظهار کرد: فعلا تولیدات ما در مرکز سیمای استان معاونت استان‌ها شکل می‌گیرد و سفارش‌ها از این محل با توجه به پتانسیل‌های مراکز استان‌ها انجام می‌شود و ما پخش این آثار را برعهده داریم و هنوز خودمان برای تولید ورود نکرده‌ایم. با این حال از تولیدات مراکز استان‌ها استفاده می‌کنیم. اینکه سریال ماه رمضان را کدام استان می‌سازد نیز هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 2538759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha