۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳

قصه کودکان کار در کوره‌های آجرپزی به روایت «خشت خانه»

قصه کودکان کار در  کوره‌های آجرپزی به روایت «خشت خانه»

فیلم مستند «خشت خانه» روایتی از به کار گرفتن کودکان شاغل در کوره های آجرپزی به کارگردانی علی فتح لایق زاده ساخته شد.

علی فتح لایق‌زاده درباره ساخت مستند «خشت خانه» به خبرنگار مهر گفت: این فیلم روایتی تازه از به کار گرفتن کودکان در کوره های آجرپزی است که آذرماه سال گذشته تصویربرداری شد و مهدیه محمدخانی خواننده موسیقی سنتی در این پروژه به عنوان مشاور کارگردان حضور داشت.

مستند خشت خانه

کارگردان مستند «دست بافته های مادری ام» با اشاره به روند تولید مستند جدیدش بیان کرد: تمام مراحل تصویربرداری مستند «خشت خانه» به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد. هدف از ساخت این مستند نشان دادن وضعیت نابسامان کودکانی است که با کمترین دستمزد، مجبور به تحمل سختی های فراوان برای گذران زندگی هستند. 

وی ادامه داد: علاوه بر کار سخت کودکان در کوره‌های آجرپزی، آسیب‌های اجتماعی پیرامون این موضوع را نیز مورد بررسی قرار داده ام که بیان مشکلات اجتماعی از قبیل اعتیاد و فقر در این مستند از جمله این موارد است. در سکانسی از مستند «خشت خانه» مادری مقابل دوربین درددل می کند و می گوید که به دلیل فقر مجبور شده دختر کوچک خود را به پیرمردی شصت ساله شوهر دهد.

مستند خشت خانه

کارگردان مستند تحسین شده «گاودانه» در پایان عنوان کرد: این فیلم مستند ۲۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی مهرزاد زکی‌زاده است و تصویربرداری این مستند را خود من به عهده داشتم.

علی فتح لایق زاده تاکنون آثاری چون «دست بافته های مادری ام»، «بچه های کَمَک»، «گاودانه»، «سکوت»،«سرزمین خورشید» ،«رویای سرزمین چهارفصل» و « من هنوز زنده ام» را تهیه و تولید کرده است.

کد خبر 2538812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علي ياري ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۳
      0 0
      جناب لايق زاده يكي از بزرگترين مستند سازهاي ايران هستند و واقعا بايد به ايشون دست مريزاد گفت.