۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۲۱

محمدی در گفتگو با مهر:

طرح هادی در ۹۶ روستای اسفراین تهیه شد

طرح هادی در ۹۶ روستای اسفراین تهیه شد

اسفراین - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون طرح هادی در ۹۶ روستای این شهرستان تهیه شده است.

علی محمدی در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز اول طرح هادی روستای گرمه خوش اسفراین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از مجموع ۱۳۵ روستای این شهرستان، در ۹۶ روستا طرح هادی تهیه شده و این طرح در ۳۹ روستای باقی مانده نیز درحال تهیه و انجام کارهای مطالعاتی است.

وی اظهار داشت: تاکنون در ۴۱ روستای این شهرستان عملیات اجرایی طرح هادی به پایان رسیده است و در ۱۳ روستا نیز اجرای این طرح در حال اتمام است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در همین راستا، طرح هادی روستای گرمه خوش نیز با اعتباری بالغ بر دومیلیارد و ۹۳۸ میلیون ریال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری با زیر سازی هفت هزارمترمربع و آسفالت شش هزارمترمربع به بهره برداری رسید.

محمدی افزود: با بهره برداری از این طرح ۹۰ خانوار این روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۲۶ نفر از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی گفت: همچنین در این روستا ۳۰ باب منزل مسکونی در طرح مقاوم سازی مشارکت دارند که ۲۸ طرح آن عملیاتی و همزمان ۲۵ واحد آن به بهره برداری رسید.

وی در خصوص طرح بهسازی مسکن روستایی اسفراین نیز گفت: شش هزار و ۷۵۰ واحد در این شهرستان در طرح مقاوم سازی قراردارند که تاکنون کار مقاوم سازی پنج هزار و ۲۰۰ واحد آن با استفاده از تسهیلات بانکی به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی تاکنون ۵۴ درصد این واحدها مقاوم سازی شده و برای ۵۸ هزار واحد سند مالکیت صادر و در اختیار مالکین قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی همچنین از ۱۰۳ واحد مسکونی روستایی درحال استفاده در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

کد خبر 2539611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha