۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱

در مراسم افتتاح پایگاه تغذیه سالم عنوان شد؛

هشداروزیربهداشت نسبت به استفاده ازغذاهای پرچرب/با چاقی مبارزه شود

هشداروزیربهداشت نسبت به استفاده ازغذاهای پرچرب/با چاقی مبارزه شود

تهران - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از غذاهای پرچرب پیامدهای مناسبی ندارد و باید جامعه به سوی استفاده از غذاهای کم چرب حرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح پایگاه تغذیه سالم و مراسم بزرگداشت هفته سلامت در مدرسه نمونه حسینی شهرری با اشاره به ضرورت توجه به تغذیه سالم اظهار داشت: امروز بسط و گسترش تغذیه سالم نقش مهمی را در افزایش و ارتقای سلامت جامعه ایفا می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در این میان آموزش و پرورش نقش مهمی را در تغییر فرهنگ رفتار و گسترش تغذیه سالم در جامعه ایفا می کند و باید از این ظرفیت در راستای اصلاح الگوی تغذیه استفاده کرد به همین خاطر آموزش و پرورش ظرفیت بالایی برای رفتار سازی در نسل دیروز و امروز دارد زیرا ۱۲ میلیون دانش‌آموز جمعیت بالایی است که می‌تواند تغییرات خوبی در رفتار جامعه را به ارمغان بیاورد.

وی با اشاره به افزایش چاقی در جامعه به علت تغذیه نادرست ادامه داد: متأسفانه ۵۰ درصد مردم دارای اضافه وزن و چاقی هستند به طوری که این افراد فعالیتی که منجر به تبدیل چربی به کالری شود انجام نمی دهند و این چاقی می تواند آسیب های جدی به آنها وارد کند.

هاشمی با تأکید بر مضرات چاقی بر روی بدن انسان اضافه کرد: چاقی مضرات زیادی را بر بدن انسان می گذارد به طوری که باعث ایجاد بیماری های قندی شده که این امر بیماری هایی نظیر کور شدن چشم، از كار افتادن کلیه، بسته شدن رگ‌هاي قلب و معلوليت را به همراه خواهد داشت.

این مسئول با انتقاد از افزایش استفاده از غذای چرب گفت: استفاده از غذاهای پرچرب پیامدهای مناسبی ندارد و باید جامعه به سوی استفاده از غذاهای کم چرب حرکت کند زیرا استفاده از غذاهای پرچرب سکته مغری را به همراه می آورد.

بنابراین گزارش صبح امروز مراسم بزرگداشت هفته سلامت با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، علی اکبری سیاری معاون وزیر بهداشت، علیرضا کمرئی مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران، مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و مسئولان محلی شهرستان ری در مدرسه راهنمایی دخترانه راضیه حسینی شکرایی برگزار شد.

کد خبر 2539805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha